2012. 08. 15.

Úthibák

A közvélemény felzúdulása követte a közlekedési társaság intézkedését, miszerint egy rossz állapotú utcában mostantól nem járnak a buszok. A burkolat állapota miatt ugyanis 5 km/h-s sebességkorlátozást rendeltek el – a járatok üzemeltetője azonban ezt és az egyenetlenségeken a buszok közlekedését nem vállalja.




A berlini Hildegard-Jadamowitz-Straße olyan rossz állapotban van a közút fenntartója szerint, hogy a kijavításig számos helyen 5 km/h-ra kellett korlátozni a forgalom sebességét. A dolog pikantériája, hogy a BVG Ostbahnhof és Stralau, Tunnelstraße között közlekedő 347-es autóbusz-viszonylata is erre közlekedik, így az alacsonypadlós kocsiknak is be kellene tartani a sebességkorlátozást. Ezt azonban nem vállalja a BVG, már csak azért sem, mert a közút olyan rossz állapotú, hogy szinte szétesnek az autóbuszok.
A 347-es busz nem tesz kitérőt a Hildegard-Jadamowitz-Straße felé
(a térkép forrása: BVG)

Emiatt döntött úgy a társaság, hogy a 347-es kitérőjét felhagyják és egy utcával délebbre, a 240-es viszonylattal azonos módon közlekedtetik a buszokat.
A kiskockakővel burkolt Hildegard-Jadamowitz-Straße az 1950-es években épült ki, amikor a Karl-Marx-Alle (akkoriban Stalinalle) melletti épületeket felhúzták. Az útpálya alapját akkoriban törmelékből építették – ez ugyancsak nagy mennyiségben rendelkezésre állt a II. Világháború utáni Berlinben. A városi szentáus becslése szerint a meglehetősen egyenetlen útburkolatot teljesen fel kellene szedni és az alépítménytől kezdve újjáépíteni – ez pedig eurómilliókba kerülhet a becslések szerint, hiszen akkor el kellene végezni a szükséges közmű-rekonstrukciókat is.
A 347-es viszonylat az immáron a burkolat állapota miatt felhagyott szakaszon imbolyog
(fotó: Kai-Uwe Heinrich / Der Tagesspiegel)

A kétes állapotú burkolat. A BVG nem engedi rá a buszokat
(forrás: Radio Berlin / rbb)

A BVG tehát úgy döntött, hogy augusztus 13-ától további rendelkezésig, várhatóan az útpálya rekonstrukciójáig nem közlekedteti az érintett szakaszon a buszait.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.