2012. 09. 09.

Így tolja a GYSEV

Elkészült a GYSEV első vezérlőkocsija. Az ÖBB-től használtan vásárolt járművek első példánya már Sopronban pihen. Új pályaszám, új színterv és az osztrákoknál megszokott belső jellemzi a kocsikat.






Elkészült a GYSEV első vezérlőkocsija. Ahogy nemrégiben jelentettük: az ÖBB-től három, egykori CityShuttle-vezérlőt vett a „repcevasút” és a szükséges honosítási munkák után hamarosan forgalomba is állnak a kocsik. Az első példány már Sopronban van.
75 55 80-76 100-4 a pályaszáma, Bdfmpz pedig a sorozatjelzése. Jó lesz, ha megszokjuk a H-GYSEV jelzés alatt közlekedő kocsikat, ugyanis 160 km/h-ra engedélyezett vezérlőkocsik közül hármat is vett a GYSEV az ÖBB-től. A színterv szokatlan, de azt majd meglátjuk, hogyan muzsikálnak – és főleg mivel? Hiszen a szóba jöhető kocsitípusok kapcsán meglehetősen széles a kínálat: a Schierenek némelyike is alkalmas lehet, de a Halberstädter kocsik mindegyikén van az ingavonati forgalomhoz szükséges vezeték. Kérdés, hogy az ÖBB ingavonati távvezérlésének ez megfelelő-e? Egyelőre pedig jó eséllyel bérelt Taurusokat vagy éppen a saját Teknőit adja majd a GYSEV a vonatokra, más, alkalmas mozdonya nem lévén. Egy biztosnak tűnik: a GYSEV ingavonatai októberben állnak forgalomba a tervek.
A kocsik tolt üzemben 140, egyébként 160 km/h sebességgel közlekedhetnek – tudatta a GYSEV. A járművek belső terét még még Ausztriában felújították, a GYSEV a hatósági vizsgára való felkészítés során festi át a vasúttársaság zöld-sárga színeire.
A felvételeket Varga János készítette Sopronban, köszönet érte!

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.