2012. 11. 30.

Jön a két perces ütem

Évek óta meredeken emelkedik a Hamburgban a tömegközlekedést választó utasok száma. Csak 2012-ben eddig 717 millió utazót számoltak a HVV szakemberei, ez pedig kerek húszmillióval több, mint az előző esztendőben. Jöhet a járatsűrítés?

2011-hez képest 20 millióval többen, 717 milliónyian választották a hamburgi tömegközlekedési eszközöket november közepéig – tudatta a HVV. A közlekedési szövetség történetében először lépték át a 700 milliós álomhatárt.
A növekvő utasszámokra reagálni is akar: a zsúfoltság csökkentése értelmében a 2012. december 9-én életbe lépő új menetrendben az U1-es metróvonalon a reggeli csúcsidőszakban a belváros irányában mentesítő vonatokat indítanak. A Hamburger Hochbahn AG, a metróhálózat üzemeltetője emellett megfontolja, hogy 2015-ig selejtezendő és szétvágásra kijelölt járműveket továbbra is üzemben tartja a növekvő utasszámok miatt.
A város külső területeiről is sokan autó helyett a tömegközlekedést választva jutnak be Hamburg belvárosába. A Hochbahn emiatt sűríti a vonatait. Óvári Péter felvétele Großhansdorfban, az U1-es metróvonal külső végállomásán készült

A közlekedési szövetség, a HVV vezetője azt is jelezte: megfontolják, hogy a metró- és a gyorsvasúti hálózat tekintetében, a magas utasszámok nyomán bevezessék a két perces alapütemet a csúcsidőszakokban. Ez, különösen a metróhálózat tekintetében meglehetősen komoly lépés, hiszen a német nagyvárosokban jellemzően 4-5 perces a legsűrűbb metrókövetés is.
A hamburgi gyorsvasút és annak üzemeltetője, a DB AG viszont nem tervez sűrítést. Ennek oka, hogy rendkívül kevés tartalékszerelvény áll rendelkezésre – itt más megoldásokat kell keresni, nyilatkozta a sajtónak a város közlekedési tanácsosa, Andreas Rieckhoff. Új járművek beszerzése nagyjából hat év múlva lehetséges: ekkor lép életbe az S-Bahn leendő új üzemeltetőjével a közszolgáltatási szerződés, amely új járművek beszerzését is célul tűzte ki. A közlekedési tanácsos ennek kapcsán jelezte: a hetekben várják az ajánlatokat a pályázóktól, a végleges döntést pedig várhatóan még ebben az évben meghozzák.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.