2012. 12. 03.

Vectront vesz a DB

Megvan a második nagy megrendelő a Siemens 2010-ben bemutatott EuroSprinter-utód mozdonyaira. A DB Schenker ugyanis 23 mozdonyt rendelt a német mozdonygyártótól – a gépeket pedig a lengyel leányvállalat kapja majd.




Az eddigi legnagyobb Vectron-flottával bír majd a DB Schenker Rail Polska. A német vasút teherfurvarozó leányvállalatának lengyelországi érdekeltségénél nem ismeretlen a típus: ők tesztelték egyenáram alatt a mozdonyt, hogy bírja-e a tehervonati szolgálatot. A teszt sikeres volt, így huszonhárom mozdonyt rendeltek.
A Siemens szinte azonnal meg is kezdte a kiszállítást – valószínűleg a korábbi tesztmozdonyt vehette állagba a vasúttársaság. A sorozat utolsó darabjait 2015-ben adja majd át a Siemens. A lengyel társaság azért vágott a mozdonybeszerzésbe, mert így hatékonyabb és környezetbarátabb mozdonyokkal teljesíthetik a megrendelők megbízásait.
Az InnoTranson 2010-ben mutatkozott be a Vectron-mozdonycsalád, itt rendelt belőlük a Railpool is
(fotók: Magyarics Zoltán)

A DB Schenker Rail Polska talán sokak számára ismeretlenül cseng: a német vasút 2009-ben vette meg az egykori PCC Rail S.A. nevű céget. A társaság számos csehszlovák és lengyel eredetű villanymozdony mellett több, egykor kelet-német dízelgépet is üzemeltet. A tervek szerint 2014-ig azonban megválnak a korábbi, öreg villanygépektől és korszerű járművekre cserélik azokat.
A piac telítettsége miatt azonban eddig a Siemens nem járt túlzott sikerrel a Vectronok értékesítésével. A mozdonycsaládból eddig hat váltóáramú változatot rendelt a Railpool – az első gépet nemrégiben adták át a megrendelőnek –, kettő, egyelőre nem ismert változatát pedig a FuoriMuro nevű olasz cég rendelte meg.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.