2013. 03. 13.

Áprilistól jön a felár?

Egyes értesülések szerint már az első menetrendi módosítástól jöhet az általános távolsági felár, amely azonban közel sem lesz egységes, mi több, minden érintett vonat esetén, a 100 kilométer feletti utazásokra külön-külön határozzák meg, hogy kell-e fizetni?

Az iho.hu értesülései szerint már az 1. számú menetrendi módosítással életbe léphet a távolsági felárak rendszere. A RegionalBahn szerkesztősége korábban úgy értesült, hogy a második pótlékkal, június 15-én lépett volna életbe a rendszer, azonban most lehet, hogy mégis az első javítással, április 7-étől jöhet a MÁV-START kissé megkésett húsvéti meglepetése.

Kelebai személyvonat a Keleti pályaudvaron. Csengőd (97 km) még felármentes, a következő Tabdi (101 km) már az lenne?

A hírek szerint a rendszer részben eltérő lesz attól, amelyet korábban vázoltunk. A kiszivárgott tervek szerint nem feltétlenül lenne egységes a rendszer: a 100 kilométer feletti utazások esetében az egyes vonatoknál külön-külön határozhatják meg a pótdíjfizetési kötelezettséget.
A távolsági felár bevezetésének hátterében az állhat, hogy míg a jegyáremelést alighanem felkapta volna már az országos média, addig a távolsági felár megjelenése közel sem hatja meg annyira az átlagembereket, mondván, maga a jegy nem drágul. Vagy mégis? A MÁV-csoport vagy éppen a tarifákat megállapító Nemzeti Fejlesztési Minisztérium eleddig nem tartotta fontosnak kommunikálni a nem olyan kicsi és közel sem egyszerű változást.

A Budapest-Nyugati és Záhony között közlekedő személyvonat a végállomáson. A mintegy öt órás döcögésért felárat kell majd fizetni?

Emiatt kérdés egyébként az is, hogy ha április 7-én, az első módosítással életbe lép az új rendszer, a korábban megváltott jegyek birtokosait újabb sorbanállásra és fizetésre kötelezik majd vagy a vonaton is megváltható lesz ez a felár? A kérdés számtalan és epedve várjuk a MÁV-csoport és/vagy az NFM átfogó és alapos tájékoztatását a témában.

Szolnoki személyvonat érkezik Zugló megállóhelyre. A díjszabás szerint a Tisza-parti város pont 100 km-re van Budapesttől. Feláras lesz az ingázás is?
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.