2013. 09. 18.

Történelmi vonatozás

Nemrégiben igazi csemege került fel az egyik videómegosztó portálra. Kirchner Attila filmje több mint két órás hossza ellenére is „kötelező” darab a vasútbarátoknak: talán a legutolsó felvétel, amely a Dombóvár, Tamási és Keszőhidegkút-Gyönk között közlekedő mellékvonali személyvonatról készült.


A Dombóvár és Lepsény közötti vasútvonalon Dombóvár és Tamási, illetve Tamási és Keszőhidegkút-Gyönk között 1990. április 1-jén ment el az utolsó személyvonat. Másnaptól fogva egészen 2007. március 3-áig a MÁV gondozásában vonatpótló buszok jártak. A vasútvonalon a személyszállítás további megszüntetése nem váratott sokat magára: 1992. szeptember 26-án este Tamási és Mezőhídvég között is elment az utolsó vonat, majd 1999 júniusában búcsúzott a maradék, a Mezőhídvég és Lepsény közötti szakasz is. A MÁV a felhagyott szakaszokat 1998 és 2000 között felszedték, miután a pálya egyébként is járhatatlan volt, mert több helyen „beleloptak” a pályába.
Kövessük hát az 1990 tavaszán Dombóvárról Tamásin át Keszőhidegkút-Gyönkre induló motorvonatot az azóta már elveszett vasúti pályán.


Nem mellesleg megjegyezzük, hogy Keszőhidegkút-Gyönk és Tamási között – ahol még a teherforgalom elvileg lehetséges – ismét „nosztalgia” motorvonatok közlekedtek.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.