2013. 12. 19.

TRAXX-okat vesz az NS

A finoman fogalmazva sem sikeres Fyra-motorvonatok helyett TRAXX-okat vesz az NS. A Bombardier mozdonyai a meglévő ICR-kocsikat húzzák majd százhatvannal a HSL Zuid vágányain.


Tizenkilenc darab TRAXX F140MS vásárlására vonatkozó szerződést kötött az NS és a Bombardier. A holland vasúttársaság számára épülő, módosított hajtással 160 km/h-s sebességre alkalmas TRAXX-okat a nem éppen sikeres AnsaldoBreda V250-esek helyett állítja szolgálatba. Ahogy beszámoltunk róla: a nyáron előbb a belgák, majd később a hollandok szálltak ki az olaszokkal kötött szerződésből, miután évek alatt sem sikerült érdemi eredményt felmutatni a taljánoknak a motorvonatokkal. Akkor már biztos volt: az NS a belföldi forgalom ellátásához – hasonlóan a jelenlegi helyzethez – TRAXX-os-személykocsis vonatokat használ majd.

A railcolor.net elképzelése az NS TRAXX-ai színtervéről
(grafika: railcolor.net)

Azóta kiderült: a mostani az Alpha Trainstől bérelt gépekhez hasonló, módosított hajtású járműveket vesznek majd. A 186-os sorozatú gépek ETCS Level 2-vel szereltek lesznek és 2014 decemberétől állnak forgalomba Amszterdam és Rotterdam között, a következő év decemberétől pedig Eindhoven és Hága között is csatasorba állnak. Az viszont biztos, hogy a határátlépő vonatokat Antverpen, illetve Brüsszel felé nem ezek a gépek hordják majd. A vonatokat a jelenleg is használt ICR-kocsikból állítják majd ki a Fyra helyett Intercity Direct névvel illetett vonatokat.
A Bombardierrel kötött szerződés értelmében Amsterdam-Watergraafsmeer telephelyen a gyártó tartja majd karban az új mozdonyokat.

Az Intercity Direct-vonatokban közlekedő ICR-kocsi. Maradnak ezek a járművek a jövőben is a HSL Zuidon
(forrás: Wikipedia)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.