2015. 04. 29.

Magas és széles – szolgálatban az orosz emeletes hálókocsik

Ez év február 1-jétől menetrend szerint is elindultak az orosz gyártmányú emeletes kocsik Moszkva és Szentpétervár között: az 5 és 6 számú (éjszakai) vonatok közlekednek ilyen stokkal, melyekről az alábbi, téli(es) képekből készült válogatásunkból további érdekességek is kiderülnek majd.





Mint ahogyan a bevezetőben is írtuk, a vonatok elsősorban éjszakai szolgáltatást nyújtanak, ennek megfelelően este 11 körül indulnak mindkét végállomásról, és reggel háromnegyed hétkor érkeznek meg.


A hálókocsikban egy utazás 1299 rubelnél kezdődik (ez jelenleg nagyjából 7000 forint), ami megegyezik az átlagos kínálati árral a vonalon, természetesen azzal, hogy jó előre le kell foglalni a helyeket a kedvezményes árért cserébe.



A kupék egyébként négyszemélyesek, igényes kivitelűek, grafikus utastájékoztatás is van, az utas tehát pontosan tudja, mikor hol van, mennyi ideig aludhat még úticélja elérése előtt.


Az étkezőkocsiban egyszerre legfeljebb 48 személy tartózkodhat. Saját szakács, és étellift is van.


Természetesen minden kocsi légkondicionált, kocsinként van három, zárt rendszerű „bio-WC”, melyeket az állomási tartózkodások alatt is lehet használni. A világítást energiatakarékos, LED-es izzók biztosítják, valamint elektronikus megfigyelőrendszert telepítettek, az utasok biztonsága érdekében.


A kocsikat a Tveri Vagyongyár gyártotta, s korábban már közlekedtek a Moszkva–Adler/Szocsi útvonalon is.

Az RZD még 2010 decemberében 38 darab, 160 km/h sebességre alkalmas 61-4465 sorozatú hálókocsit (melyekben mindkét szinten 8 darab négyfős kupé található), 4 csökkentett kapacitású hálókocsit (ugyanilyen elrendezéssel, de csak kétfős kabinokkal), 4 darab 41-4473 sorozatú étkezőkocsit, valamint 4 darab 61-4472 sorozatú szolgálati kocsit rendelt, ez utóbbiakban ötven utasnak, valamint kerekesszékes utasoknak is kialakítottak helyeket.

A vonatok a kereken 8 órás út közben csak Tver és Bologoje (Moszkva felől Redkino) állomásokon állnak meg. A szükséges vonóerőt EP2K sorozatú mozdonyok biztosítják.

(a képek forrása: vostokphotos.ru)

Nánási Zoltán

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.