2016. 08. 04.

Még több pótkocsit!

Úgy tűnik, bevált Münchenben a pótkocsis buszüzem. A kezdetekkor már ódákat zengett az MVG a járművekről, most pedig újabb tizenöt darabbal bővült a flotta, az új buszok pedig már a hónap elejétől utasokat is szállítanak.





Újabb tizenöt pótkocsis szerelvénnyel bővült a müncheni MVG buszflottája. Az új szóló autóbuszok az MAN-től érkeztek, a pótkocsikat pedig a Hess gyártotta. A mostani beszerzéssel együtt 46 darabra nőtt a pótkocsis buszok száma Münchenben.
A szóló buszok hajtásáról egy 10,5 literes, 265 kW teljesítményű motor gondoskodik. A buszokon három, a pótkocsin két ajtó van. A szóló buszon 66, a pótkocsiban 64 ember utazhat. Utóbbi hossza 10,63 méter, üres tömege 7,3 tonna.


Az új szerelvények 23 méter hosszúak és összesen harminc százalékkal több utast, 130 főt szállíthatnak, mint egy csuklós autóbusz. Ez különösen a csúcsidőszakokban fontos, míg a kisforgalmú időszakokban a pótkocsit lekapcsolva önállóan közlekedhetnek a szóló buszok. Ez igen gazdaságos az MVG szerint, mert így rugalmasan és dinamikusan tudnak alkalmazkodni az utazási igényekhez.
Magától értetődő, hogy az alacsonypadlós járművek klimatizáltak, az utasterüket pedig a biztonság érdekében kamerák figyelik, A többcélú tér is nagyobb lett: a fix ülés helyett lecsapható üléssel növelték meg a pótkocsiban ezt a részt, így pedig két kerekesszékes utas is felszállhat a járműre. A buszok a legszigorúbb, Euro-6-os kibocsátási normáknak is megfelelnek.

(fotók: SWM)

Az új buszok augusztus 1-jén debütáltak a 15/25-ös jelzésű villamospótló járaton; szeptember közepétől pedig az 51-es, a 151-es, az 53-as, az 56-os, az 57-es, a 60-as, a 140-es, a 141-es, a 160-as, a 170-es, a 192-es, a 193-as és a 197-es vonalakon jelennek meg az új kocsik.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.