2017. 10. 04.

Kocsifelújítás a belföldi forgalom számára

Felújított kocsikat állít forgalomba hamarosan a ČD az R17-es viszonylaton Prága és České Budějovice között. A cseh állami társasággal ezen a viszonylaton ugyan nem versenyzik senki, de ennek ellenére fontos az állami cégnek a magas színvonalú szolgáltatás, hiszen a távolsági buszjáratok közvetetten azért jelentős versenytársai vasúti közlekedésnek.



A České Dráhy közleménye szerint szeptember közepe óta folyamatosan állnak forgalomba a modernizált utasterű személykocsik a Prága és České Budějovice között közlekedő R17-es viszonylaton. A ČD a tervek szerint mintegy hetven, az 1970-es és az 1980-as években szolgálatba állított személykocsit modernizál és a teljes flotta a 2017/2018-as menetrend bevezetésére állhat szolgálatba a mostani állás szerint.

A felújított kocsik utasteréből eltűnik a műbőr huzat, mindkét kocsiosztályon szövethuzatot kapnak az ülések

A ČD-nek viszonylag kevés forrás áll rendelkezésére új járművek beszerzésére és ezeknek engedélyeztetési eljárásai miatt rövid távon nem is jelentnek megoldást a szolgáltatási színvonal növelésére. Emiatt is elsősorban a járműfelújítási programba tolja a forrásokat a ČD, hiszen ez rövid távon is látványos eredményeket ígér.
A mostani felújítási program keretében a sokak által kritizált műbőr eltűnik az ülésekről, szövetborítást kapnak a kocsik ülőhelyei mindkét kocsiosztályon. A belső és a külső felületek is megújulnak, a WC-k pedig a modernebb járművekből ismert zöld és kék színvilágú helyiségekké válnak. A világítótesteket korszerű, LED-es eszközökre cserélik, a kocsik ajtajánál pedig plusz világítótesteket helyeznek majd el.

A mellékhelyiségek színvilága is megújul, némely kocsikban pedig teljesen új mellékhelyiség-belsőt alakítanak majd ki

A megújult kocsik várhatóan két évig szolgálnak majd az R17-es viszonylaton, ekkor tervezi a flotta további modernizációját a ČD, ekkortól dél-csehországi vonalakra vezénylik át a most megújuló járműveket.
Az eredetileg az NDK-ban épített A, B és BDs sorozatú kocsikat a pilzeni és a prágai főműhelyekben újítják fel, a költségek kocsinként mintegy 15 millió koronát emésztenek fel.

A kocsik két évig szolgálnak Prága környékén, majd a modernebb járművek érkezésével Dél-Csehországba költöznek majd

A ČD számára fontos viszonylat az R17-es gyorsvonati járat: alapvetően kétórás ütemben, csúcsidőben akár órásra sűrítve tárja fel a közép-csehországi régiót a viszonylat, ahonnan meglehetősen sokan ingáznak a fővárosba, de a turisztikai látnivalók miatt az idegenforgalomban is komoly szerepe van a vasútnak.

(a képek a ČD sajtófotói)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.