2017. 03. 22.

Pendolino siklott Luzernben

A svájci nagyváros főpályaudvarának közelében siklott ki egy EuroCity vonat. Az összesen 160 utas közül mindössze heten sérültek meg könnyebben. Az állomás még jó ideig le lesz zárva a helyreállítási munkálatok miatt.



FLIRT-pótló nosztalgiavonat

Több mint egy éve történt Bad Aibling mellett a szembeközlekedés miatt történt súlyos vasúti baleset, amiben többen meghaltak és a Bayerischer Oberlandbahn, a BOB két FLIRT-motorvonata is megsemmisült. A kiesett szerelvényeket pótolni kellett, mivel a magáncégek általában elég kicsire szabják a tartalékok számát – a megoldás ezúttal is a mozdonyos vonat lett.

2017. 03. 21.

Herkules-tender másodszor

Eredménytelen volt és újra kiírja a használt EuroRunnerek beszerzésére vonatkozó tendert az ÖBB. Az osztrák vasút ugyan rendelkezik a típusból száz darabbal, de továbbiakra is szüksége lenne, viszont a járműveket már nem gyártja a Siemens, így csak a használt járművek piaca maradt az osztrákoknak. És az üzleti élet ott sem fenékig tejfel.

2017. 03. 20.

Villamosított körvasút

Az elmúlt évtizedek során berlini belső körgyűrű teherforgalmi vágányai jobbára Csipkerózsika-álmukat aludták, miután a város egyesítése után a vasúti teherszállítás komoly visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.

2017. 03. 17.

Hétvégi gyors – 2017. március 11-17.

Buszbeszerzés Essenben: a Sprubusok egyelőre maradnak. A Stadler szállítja a MÁV-START új motorvonatait. Zürichben már a 2019-es menetrend készül és eközben a kínaiak a bolgár vasútra pályáznak. Továbbra is sörözhetünk az étkezőkocsikban Németországban. Hírösszefoglalónk a hétvégére.

2017. 03. 16.

Stadler-mozdonyt vesz a HVLE

Újabb sikert könyvelhet el a Stadler Rail: nem olyan régen vette át a Vossloh vasúti üzletágát, de máris komoly sikerek kapcsolódnak az alapvetően valenciai központú szervezeti egységhez: ezúttal ugyanis a német piacra sikerült betörni az EURODual mozdonyokkal.

2017. 03. 15.

420 001: a jövő bizonytalan

Egyelőre meglehetősen bizonytalannak tűnik a müncheni gyorsvasút nosztalgia-motorvonatának sorsa: a 2015 óta programok nélkül félreállított szerelvény ugyanis egyre rosszabb állapotban van, felújítása pedig annak ellenére kétséges, hogy elvileg még érvényes fővizsgája lehetne a legendás motorvonatnak.

2017. 03. 14.

Vectront vesz a GYSEV

A Siemens nyerte meg a GYSEV mozdonyvásárlásra vonatkozó tenderét. A német járműgyártó a régiós magyar vasúttársaságnak kilenc mozdonyt szállít, amelyek közül az elsőket még idén meg is kapja majd a vasúttársaság.

Bécs is fonódik: 2 helyett 44 és 44 helyett 2

Bécsben megállás nélkül folyik a villamoshálózat fejlesztése. Ezúttal egy kisebb korrekció teszi lehetővé a 2-es és a 44-es vonal ottakringi ágainak felcserélését. Érdekes ötlet a Wiener Linientől, aminek azonban sok előnye lesz.

2017. 03. 13.

Fogaspótló ingajárat

Túlságosan sok utast nem érinthet, de még is egy fontos viszonylatról van szó: a fogaskerekű vasút, azaz a 60-as villamos Svábhegy és Széchenyi-hegy közötti szakaszát helyettesíti majd' egy hónapig a 60-as jelzésű autóbuszjárat.

2017. 03. 10.

Hétvégi gyors – 2017. március 4-10.

Időben jönnek az új metrók a BVG-hez. A National Expressnek már nem üzlet Nagy-Britannia, a Brexit áthozza őket Németországba? Szárnyal a CAF. Napvilágot látott az utolsó kacsacsőrű. Nincsenek húsz évesek és máris frissítik a belsejüket: indul az ICE 3 redesign-program a DB-nél. Zürichben mégis a Flexity mellett döntöttek. Bécsbe járnak a magyar TRAXX-ok. Hírek az elmúlt egy hétből.

2017. 03. 09.

Az iDTGV megy, az Ouigo marad


A francia vasútnál úgy döntöttek, hogy decemberig kivezetik a piacról a 2004-ben indított diszkont TGV-márkát, az iDTGV-t. Annak idején a belföldi fapados repülőjáratok alternatívájának szánták a speciális árazású iDTGV-vonatokat, ám ez a szegmens mostanra beszorult az időközben beindult, „ultra-fapados” Ouigo-vonatok és a hagyományos TGV-k közé.

2017. 03. 08.

Bakonyi képeslapok

Közlekedési oldaltól szokatlan módon mostani képes beszámolónkban viszonylag kevés vonatot mutatunk, legalábbis a szó klasszikus értelmében. Persze azért lesz közünk a közlekedéshez, főleg pedig a vasúthoz, hiszen ezt a közlekedési módot választottuk mostani útirajzunk alanyául. Nem véletlen, hiszen lassan évtizede, hogy ilyen-olyan okok miatt, de elkerültük a Bakonyt észak-déli irányban átszelő Veszprém–Győr vasútvonalat. Most visszatérünk az ország egyik legszebb vaspályájára.

2017. 03. 07.

Dübörög a kocsifelújítási program

Komoly erőket fektet a České Dráhy, a cseh vasút a személykocsi-flottájának modernizálásába, hiszen rendszeresen adunk hírt mi magunk is a különféle beszerzésekről és felújításokról. Ezúttal is ez következik: többszáz millió koronáért újabb személykocsikat modernizál a ČD – ezúttal ráadásul nem külső partnernél, hanem saját leánycégénél.

2017. 03. 06.

Visszatérő mellékvonalak

A nyáron két, korábban bezárt mellékvonalon indul újra a személyszállítás – persze nem Magyarországon, hanem a piaci verseny szelét már érző Szlovákiában. Az egyik vonalon egy magán operátor, a másikon pedig az állami vasúttársaság veszi fel újra a forgalmat.

2017. 03. 04.

MÁV-HÉV: újabb elővárosi kaland?

A hét egyik rövid híre volt, hogy a „MÁV-csoport teljes jogú tagjává vált” a budapesti HÉV-eket üzemeltető leánycég, amelyik november óta BHÉV Zrt-ként firmált. Ám most ismét nevet változtatott és március 1-jétől hivatalosan is MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság néven működik. Persze, a MÁV-csoportnak nem ez az első kalandja Budapest elővárosában...

2017. 03. 03.

Hétvégi gyors – 2017. február 25-március 3.

Viszlát BHÉV, helló MÁV-HÉV – újracsomagolt elővárosi közlekedés Budapesten és környékén. Jól teljesítenek az amerikai vasutak az AAR szerint. Komoly átrendeződés várható a németországi vasúti járműgyártási piacon. Drezdában gyorsvillamos épül. Hírösszefoglalónk a hét végére.

Westbahn: az ÖBB és a Stadler intézi a karbantartást

Közös leányvállalatot alapított a Stadler Rail és az ÖBB Technische Services GmbH az Ausztriában üzemelő Stadler-motorvonatok karbantartására – ez azt jelenti lényegében, hogy az ÖBB felel majd a konkurens vasúttársaság, a Westbahn GmbH járműveinek karbantartásáért.

2017. 03. 02.

Villamostender Duisburgban

Járműcseréről határozott a duisburgi DVG. Az új, alacsonypadlós villamosok 2020-tól állhatnak forgalomba és jelentősen bővül majd az akadálymentes utazási lehetőség a város villamosvasúti vonalain.

2017. 03. 01.

Stammersdorfer Lokalbahn: a lassú elmúlás

Az Alsó-Ausztriában húzódó vasútvonal ugyan egyre rövidebb távon már, de már több, mint száz éve szolgálja az utasokat. Ennek a hangulatos mellékvonalnak a jövője ugyan még nincs eldöntve, de már gyülekeznek a fekete felhők.

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.