A '70-es és '80-as években kialakított és kiépített német S-Bahn-hálózatokon újabb járműgeneráció bevezetését határzoták el a Deutsche Bahn illetékesei, ehhez pedig egy hosszútávú keretszerződést kötnének többszáz járműre vonatkozóan. 2034-ig négy nagyváros környékéről búcsúzhat el egy meghatározó típus.2025. 02. 28.
Generációs utódot keres a DB
A '70-es és '80-as években kialakított és kiépített német S-Bahn-hálózatokon újabb járműgeneráció bevezetését határzoták el a Deutsche Bahn illetékesei, ehhez pedig egy hosszútávú keretszerződést kötnének többszáz járműre vonatkozóan. 2034-ig négy nagyváros környékéről búcsúzhat el egy meghatározó típus.2025. 02. 26.
Az Eurostaron túl is van élet?
2025. 02. 24.
Elkészült a végleges rajz
2025. 02. 23.
Hétvégi gyors – 2025. február 10-23.
Sztrájkveszély nélkül megegyezett a nagyobb szakszervezettel a DB. Újabb szakaszon készült el a villamosítás Graz mellett. Krefeld hidrogénes buszra, Bern akkumulátoros trolibuszra szavazott. Folyik a flottacsere a Neckar-völgyben és Berlin mellett is.
2025. 02. 21.
Két város, két típus
Ritkán telik el hét anélkül, hogy történne valamilyen fontosabb esemény a Stadler Rail AG termékeihez kapcsolódóan. Mindkét aktuális szállítás – a svájciaktól megszokott módon – valamennyire különleges darabokat jelent. Az észak-német Rostock és az észak-olasz Milánó új villamosai régebbi típusokat váltanak le, amivel az utaskomfort is növekszik.2025. 02. 18.
Közös erővel a gyors eljutásért
Nem lesz egyszerű az utasok dolga, ha München dél-nyugati részére szeretnének utazni a metróval, mivel átfogó felújításba fogott az MVG. A mostani fázis még csak a bemelegítés egy hosszabb és több problémát jelentő következő előtt. A feladathoz a saját kapacitásaik kevésnek bizonyultak, ezért a DB is besegít buszokkal.2025. 02. 17.
Gramatneusiedl – átépítés a Lajta túlpartján
Aki 2022 nyara óta Bécs felé utazott, talán felfigyelhetett a folyamatos „túrásra” Gramatneusiedl állomás környékén - vagy éppen nem vett belőle észre semmit, hiszen a 2024 végén lényegében elkészült átépítés a forgalom többé-kevésbé folyamatos fenntartása mellett zajlott bő két éven át. Mai bejegyzésünkben bőséges képanyaggal tekintjük át a komoly logisztikai bravúrnak tekinthető folyamatot, melynek során megújult a kissé szürke eminenciásnak számító, mégis sok szempontból fontos elágazóállomás, a folytatásban pedig halad tovább a Bécs–Budapest fővonal állomásainak felújítása.2025. 02. 13.
Metró helyett metróbusz?
Budapest főpolgármestere, úgy tűnik, kifogyhatatlan a tömegközlekedési ötletekből, amelyek megvalósítását a közlekedésszervező Budapesti Közlekedési Központ hamar fel is vállalná. A legújabb ötlet a „metróbuszok” bevezetése, amelyről sokat nem lehet még tudni, de máris komoly szakmai és politikai viták övezik a javaslatot. De mit is jelent a metróbusz és Budapest vonatkozásában van-e realitása annak az elképzelésnek, ami inkább a „metrópótló” jelzővel lenne valósághűbb?2025. 02. 09.
Hétvégi gyors – 2025. február 2-9.
Megkapja a hiányzó vágánykapcsolatokat Berlin főpályaudvara. Egyet előre, egyet hátra a Stadlernél. Fogynak a jó helyek Berlinben. Kiválóan működik az ETCS a cseh pályákon.
2025. 02. 08.
RegionalBahn Vlog: Villamosozás Pozsonyban
2025. 02. 07.
Akkumulátorral a hegyekbe
Egy-másfél évtized sikeres üzemeltetés után elveszítette néhány vonalát az Erfurter Bahn és leányvállalata, a Süd-Thüringen-Bahn. Ezúttal a Deutsche Bahn tudott a konkurenciánál versenyképesebb ajánlatot felmutatni, már csak a bizonyítás van hátra. Természetesen új járművek is érkeznek a mostani dízelmotoros motorkocsik helyett.2025. 02. 06.
Vezeték nélkül is elektromos
2025. 02. 01.
Hétvégi gyors – 2025. január 25-február 1.
Ha saját nincs, jó a bérelt Vectron is. New York államban dugódíj teszi népszerűvé a tömegközlekedést. Nagy-Britanniában az Alstomnál lesz a vasút születésnapi bulija. Éledezik a személyszállítás Mexikóban.



