
Bár egyelőre még csak a virtuális térben létezik a GYSEV által másfél éve megrendelt távolsági feladatkörű Stadler FLIRT motorvonat, már a végleges arculatot és beltéri kialakítást hozta nyilvánosságra a megrendelő és a gyártó. A 11 ötrészes, 160 km/h végsebességre és évszaktól függően 256 vagy 280 ülőhelyes motorvonat szekrényvázait a szolnoki üzem építheti, a végszerelés pedig Siedlce feladata lesz.
Budapest-Keleti 6. vágányára renderelték rá a GYSEV új motorvonatát, mögötte pedig a MÁV-csoport egyik darabja kandikál ki
A klasszikus zöld-sárga színezést most már bizonyosan az ezüst alapú, az 51 43 20-33 100-2 Bp kocsin is látható kísérleti összeállítás egy finomított verziója lesz, de a vállalati színek inkább jelzésértékkel vannak csak jelen.
A beltér meglehetősen steril lesz, bár ugyanakkor világos is
Az utastér dizájnja az Innova Design Team felügyelete alatt jött létre: a szürke és ezüst mellett első osztályon barna műbőr, másodosztályon szürke-zöld szövet ülőfelületek várják az utasokat, a térelválasztók pedig üveg és tölgyfamintás felületek kombinációjából állnak. Minden ülőhely kap hagyományos konnektort és USB-C aljzatot is, de állítólag az ICE-ken már megtalálható tablettartó is megjelenik.
Az első osztály fallal lesz elválasztva az utastéren belül, ami kifejezetten hasznos ötlet
A dobogókra kerülő helyeknél kisebb polc is jár majd az önálló ülések mellé
A nagyobb csomagoknak az üléssorok között, a padlón jelölnek ki helyet
Másodosztályon is lesznek asztalok, de az összképet nem a páholyos elrendezés határozza majd meg.
A fedélzeti ellátásról ugyan semmit nem osztottak meg, a legújabb trendeknek megfelelően ezt az igényt automatákkal gondolják kielégíteni. Ez az irány már a railjet 2 és a railjet KISS esetén is látványos változás volt.
Frissen sült pecsenyét nem kell majd keresnünk, de mindenképpen biztosabb kínálatnak tűnik a jelenleginél
Nagy helyet nem hagytak a talponállónak, annyi szent
Az akadálymentes bejutáshoz a már jól ismert emelőszerkezetek segítségét is igénybe lehet venni, bár 55 centiméter magas peronoknál nem lesz szükséges
Kerékpárból hivatalosan akár 18-at is be lehet majd vinni a járművekbe
(grafikák: Stadler Rail)
(grafikák: Stadler Rail)
A motorvonatokat Magyarország mellett Ausztria felé is közlekedtetnék, de elsődlegesen a Sopron–Budapest (IC Scarbantia) és Szombathely–Budapest (IC Savaria) viszonylatokon fognak felbukkanni. Az első szerelvény 2027 végén érkezhet meg Magyarországra, forgalomba állításukra 2028-ban lehet számítani.
Adorján Péter