2011. 07. 18.

Cseh barkács

Harminc egyáramnemű mozdonyt alakít át a cseh vasút a hírek szerint. A ČD a Škodához tartozó Pars Nova Sumperk műhelyében újíttatja fel és alakíttatja át harminc mozdonyát.

A ČD harminc új, kétáramnemű mozdonyt kap. A gépek nem új építésűek, hanem a meglévő, 163-as sorozatba tartozó, mintegy, lassan harminc éves masinák felújításából születnek. A Škoda-csoport részét képező sumperki Pars Nova műhelyében már készül az első két példány.
A jelenleg csak egyenáramú gépek a nagyjavítás során megújulnak, megváltozik a teljesítményük, az eddigi 3480 helyett 3700 kW lesz e jellemzőjük. A legfontosabb változás, hogy a 3 kV egyenáram mellett a mozdonyok a 25 kV 50 Hz-es felsővezeték alatt is működőképesek lesznek. A gépek a Faiveley áramszedőit kapják, a vezetőállás pedig klimatizált lesz. A teherforgalmi leányvállalathoz, a ČD Cargohoz kerülő gépekkel az üzemeltető nem titkolt célja a szlovák és a magyar piacokra való betörés.
A felújítási program 2014-ig tart a hírek szerint és 1,8 milliárd koronát, azaz 17,6 milliárd forintot kóstál.
(a képek forrása: Wikipedia)

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.