2012. 08. 13.

Bevetésen az Oroszlán

Az SBB nem hagyja veszni a régebbi járműveit sem, ha erre lehetősége nyílik, inkább felújítja. Így tesz több Re 4/4II-essel is, amelyek a 420.2 sorozatba sorolva immáron a zürichi gyorsvasúton teljesíthetnek szolgálatot.


Az SBB 2016-ig összesen harminc mozdonyt újít fel a sorozatból. A LION nevet kapott projekt keretében megújuló gépek többek között a zürichi gyorsvasúton is közlekednek majd, ahogy az egyik első gép, a 420 202-es is teszi. A most nyilvánosságra került kép szerint a nevezett masina a zürichi főpályaudvaron mozgott több, a gyorsvasúti flottából származó emeletes kocsi társaságában.
Az egyik első LION-gép a zürichi főpályaudvaron
(forrás: info24 - ÖV Schweiz - Europa via facebook)

Az Re 460-asokéra hajazó színterv szerint festett, tűzpiros mozdonyokat további húsz évig használhatja majd az SBB a felújításnak köszönhetően. Az elektromos berendezések újrakábelezése és a hajtás elemeinek felújítása mellett megújult a vezetőasztal; korszerűsítették a sebességmérő rendszert és új, digitális adatrögzítési lehetőséget alakítottak ki. Az újrafestett gépek új, LED-es fényszórókat kapnak és az utastájékoztató rendszer vezérlésére is felkészítették őket. Mi több, a zürichi S-Bahn ingaszerelvényeinek távvezérlésére is lehetőség lesz majd.
Sajtófotón az SBB egyik felújított gépe még 2011 nyarán
(fotó: SBB CFF FFS)

Az SBB emellett a zürichi S-Bahn vonatait is felfrissíti. Az emeletes szerelvényeket egyébként klímaberendezésekkel is ellátják a jövőben és e járművek is megújulhatnak. Az emeletes kocsik mellé pedig új, alacsonypadlós személykocsik is érkeznek majd a zürichi gyorsvasútra.
A járműbeszerzésre és felújításra 624 millió frankot költ az SBB, ez mintegy 152,9 milliárd forintot jelent. Az utasok 2011 végétől élvezhetik az új, illetve felújított vonatok szolgáltatásait, ekkortól kezdi folyamatosan szolgálatba állítani az SBB a tizenhárom szerelvényt, amely a mentesítő vonatok forgalmához szükséges.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Azért ez egy bevált konstrukció, miért is ne lehetne felújítani? Igaz a felújítás minősége és mélysége sem mindegy,de úgy tűnik az SBB-nek sikerült megtalálni az optimális megoldást.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.