2014-04-14

Az új végállomás: Kelenföld

Április 13-ától új végállomásra járnak egyes nagykátai vonatok: a Keleti pályaudvar helyett a „Százlábú híd” felújítása miatt Kelenföldre járnak az utasok nagy örömére. A MÁV hosszú vonatokat, pontos átszállást ígért.




Ahogy ígértük, szigorú „felügyelet” alatt tartjuk a MÁV-csoportot a „Százlábú híd” felújítási munkálatai miatt bevezetett vágányzári menetrend kapcsán. Ezúttal Kelenföldön jártunk és megpróbáltunk az M4-es metróra irányított utas szemével körbenézni. A siker felemás.
Ráadásul a MÁV-START-nak nem sikerült megegyezni a BKK-val a vasúti jegyek és bérletek elfogadásáról az M4-es metrón, így mondjuk a győri gyorssal érkező utas csak „illegálisan”, a csak leszállás okán megálló vonatokra felszállva juthat el a Keletibe, ha nem akar pluszban pénzt költeni a MÁV-csoport nyilvánvalóan tökéletes, alapos vizsgálatok után kidolgozott vágányzári menetrendje miatt. Információink szerint – amelyeket megerősítettek a vasúttársaságnál a témát jól ismerő forrásaink – a költségtérítés mértékében nem sikerült megállapodni a két közlekedési társaságnak.

A MÁV kijelzőin semmi sem jelzi, hogy egyébként a Keleti pályaudvarnál vágányzár van és jelentősen megváltozott a vasúti menetrend...

Sőt, a Keleti felé csak IC-k és Railjetek járnak, amikre persze felszállni nem szabad hivatalosan. Az utas menjen az M4-es metróval, fizessen a BKK-nak, ha már a MÁV-START-nak nem sikerült megállapodni a fővárosi céggel

Az első és a második vágányt nem használják. Évekig a metróépítésre hivatkozva nem jártak itt a vonatok, most viszont csak úgy, passzióból üresek a sínek

Tágas lépcső és sokba kerülő mozgólépcsők vezetnek innen az aluljáróba. Az M4-es metró átadásakor még mozgó mozgólépcsők már állnak

A Kelenfölrdről Érd felé forduló vonatok a régi aluljáróból is megközelíthető 3-4. vágány közötti peront használják

A Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár között közlekedő G43-as viszonylatra viszont legalább jutott hétköznap is FLIRT – a hagyományos kocsik a Keleti környékén kellenek

A MÁV ígérete szerint a 120a vonalon, Budapest és Szolnok között hagyományos ingavonatok is felbukkannak – ez legalább megvalósult. Ám a „csíkos” ingavonatokkal kiállított nagykátai gyorsított vonatok helyett sikerült hagyományos ingavonatot és egyszerű személyvonati szerelvényt is keríteni. A 6-7 kocsis vonatok helyett a kelenföldi vágányokon megbújva a V43 1208 431 208 által továbbított 3+1 kocsis ingavonatot találtunk; kicsit arrébb pedig a V63 151-es 630 151-es pedig egy BDh+3 By összeállítású szerelvény élén pihent – mindkét vonat az ajtókon díszelgő papírlapok szerint nagykátai gyorsított vonat szerelvénye. Az egyébként igencsak terhelt vonatok utasai bizonyára örülnek a rövidebb és még a posta-Bhv-k komfortját sem nyújtó szerelvényeknek...

A tehervonatok mögött, a 151-es Giganttal az élén pihen az egyik nagykátai szerelvény: egy BDh és három By – a 6+1 kocsis ingavonat helyett. Ügyes megoldás!

A végállomás: Nagykáta

Ingavonatnak ingavonat, de mintha rövidebb lenne: a megszokott 6+1 kocsi helyett csak 3 Bhv-t és egy BDt-t tol majd a Szili Nagykáta felé
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.