2014. 06. 02.

1822: irány az Adria!

Nemrégiben hírt adtunk arról, hogy egy magáncég megvásárolta az ÖBB leállított 1822-eseit. Most már azt is tudni lehet, hogy hol szolgálnak majd a felújított mozdonyok.


A TecSol vásárolta meg az ÖBB még meglévő három 1822-es sorozatú mozdonyát és a közelmúltban át is vitték őket korábbi állomáshelyükről a TecSol telephelyére – adtuk hírül a közelmúltban. A mozdonyokat a cég felújítja többek között a hírek szerint a Lengyelországban elbontott másik két mozdonyból maradt alkatrészekkel. Így hamarosan mind a három, még meglévő „Brennerlok” ismét koptathatja a pályákat.
A mozdonyok új tulajdonosa egyébként, bár nem túl ismert a nevük Magyarországon, már komoly jártasságról tett tanúbizonyságot a vasúti iparban: 2012-ben az SBB-nél selejtezett fekvőhelyes kocsikat újította fel és alakította át Rola-kísérőkocsinak a Railpin számára; emellett pedig az RTS 2016-os és 2143-as sorozatú dízelmozdonyainak csatolt üzemének megvalósításában is segédkezett a cég.
A felújított 1822-esek várhatóan az Adria Transportnál kötnek majd ki: a koperi székhelyű szlovén magánvasút, amely a GKB és a koperi kikötő közös leányvállalata a kikötőbe tartó tehervonatok közlekedtetésért felelős. A 1822-eseket Koper és több cseh célpont közötti forgalomban kívánják majd bevetni és azért esett e gépekre a választásuk, mert beleférnek a Spielfeld-Straß és Maribor közötti vasútvonal korlátozott, mindössze 20 tonnás tengelyterhelést engedélyező keretei közé.
A három „Brennerlok” várhatóan még a nyár folyamán bekapcsolódik a munkába, amelyben jelenleg az Adria Transport 1216-os és 2016-os gépei vesznek részt.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.