2016. 11. 10.

Elérhető az új menetrend

Elérhetővé tette honlapján az új vasúti menetrendet a MÁV-START Zrt. A vasúttársaság kínosan ügyelve a törvényi határidőkre, azaz nehogy egy nappal is előbb közzétegye a menetrendet, mint ahogyan az kötelező, november 10-én publikálta a 2016/2017-es évad közlekedési rendjére vonatkozó gyűjteményét.




Sok változást nem hoz az új vasúti menetrend, különösen nem az évközi ritkítások után, inkább talán azt érdemes kiemelni, hogy további jelentős ritkítások nem történtek. Egyelőre persze, mert ahogy tavaly is megemlítette a MÁV-START Zrt. első embere, neki csak a vonatkilométerek számítanak – az utasok nem.
Az új vasúti menetrend a MÁV-START Zrt. honlapján a MÁV-csoport honlapján érhető el. Az ELVIRA és az internetes jegyértékesítési rendszer e sorok megjelenésekor még nem ismeri a 2016/2017-es menetrendet.
Érdemes megjegyezni azt is, hogy a MÁV-START Zrt., ellentétben az általa vállaltakkal, nem biztosítja az immáron alig egy hónap múlva következő menetrendváltás utáni időszakra a vasúti menetjegyek elővételi lehetőségét, fittyet hányva a saját Üzletszabályzatában foglaltakra.

Beköszöntött a XXI. század a MÁV-START-hoz

A MÁV-START-hoz beköszöntött a XXI. század is. Az online jegyértékesítő rendszerben regisztrált utasoknak szétküldött hírlevél szerint az „otthon nyomtatott jegy” ezentúl „e-vonatjegy” lesz. A végeredmény marad ugyanaz, annyi különbséggel, hogy a PDF-et ezentúl már nem csak  feláras vonatokon lehet bemutatni elektronikusan, hanem valamennyi vonatra érvényes ez a megoldás. A levél szerint ez az új lehetőség 2016. november 10-étől érvényes. Mindazonáltal szó sincsen okostelefonos jegymutató alkalmazásról vagy éppen mobil eszközre alkalmazott internetes felületről. Talán majd úgy 2020 környékén, amikor lassan kimennek ezek a divatból.

Halász Péter

8 megjegyzés:

  1. Ha az 5508 nem várja be az 508-at, még pont jut idő a 22.55-ös következő vonatig berúgni az irányító ajtaját, és elbeszélgetni vele… 
    Okos dolog ez. Érdekes, hogy egy Eger szintű megyeszékhely számára 17 kilométer egy világot elválasztó határt jelent.
    Gondolom nem fért bele, hogy 22.08-kor felmenjen a tetves Bzmot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondjuk nekem személy szerint az 5508 utasaként tele van a faszom azzal, hogy Füzesabonyban dekkol 20:40-től 21:08-ig, örömmel tölt el, hogy végre nem várunk a puszta közepén a semmire.

      Viszont 20:55 és 22:55 közül fájóan hiányzik egy vonat.

      Maga a cikk mondjuk megemlíthette volna a szokásos fikatenger mellett pl. az igencsak előrelépésnek (vagy a 2006-2007 ciklushoz való visszalépésnek) számító munkanapi közvetlen Oroszlány-BP vonatokat, melyek egész nap órás ütemben mennek, Tatabánya-BP között a mai sűrítők menetvonalán.

      Törlés
  2. Nem értem, miért nem lehet Budapesten belüli közlekedés esetén kinyomtatni otthon a jegyet? MItől másabb ez, mint bármi más jegy, ahol elhagyjuk a nagy fővárost? Kedves MÁV egy újabb idiótaság! Díjazom az előrelépést, de akkor csinálják, vagy ne csinálják, de ezek a félmegoldásokkal már tele a t*ke mindenkinek.

    VálaszTörlés
  3. Miért nem jó, ha PDF-ben mutatjuk be a jegyet? Szerintem előny, hogy nem kell ehhez is külön energiazabáló alkalmazást telepíteni és egy PDF-et minden telefon meg tud jeleníteni. Ez a fejlesztés megért volna egy külön posztot és pozitívabb hangvételt tőletek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez már igaz, bár a hivatalos Vonatinfó alkalmazásba sem ártott volna, ha ez a lehetőség bekerül, ahogy maga az e-vonatjegy megváltási lehetősége is.

      Törlés
  4. Megint csak egy szokásos, Magyarországról szóló búvalb....t cikk, fancsali képpel megírva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves enzse80!

      Valóban, hibáztunk. Hiszen a MÁV-csoport Európa legjobbja. Hiszen a MÁV-csoportnál jobban az utasokkal kommunikáló; az utasok érdekeit maximálisan figyelembe vevő, a technikai újításokat napi szinten követő vasúttársaság nincs másik.

      Na, de eddig az irónia. A személyeskedő, láthatólag elfogult (vajon a szakadozott mundért védendő?) kommentjeid évről évre itt díszlenek. Ha nem tetszik a valóság, akkor ne kövesd az oldalunkat és élj a különféle hurráoptimista „híroldalak” és a „hol járt ma egy Nohab?” jellegű híroldalak álomvilágában. Hidd el, ott nem fog zavarni a valóság. Ahogy az sem, hogy amíg simán a telefonon, egy célra szabott alkalmazással meg tudom venni a Drezda–Lipcse IC-re a jegyemet, a helyjegyemet és még azt is megkérdezik, hogy hova akarok ülni, mindezt a menetrendváltás utáni időre. Ehhez képest a MÁV-csoport mit nyújt, ami ilyen szintű vagy még ennél is jobb? Meséld már el nekünk, kérlek. Kíváncsiak vagyunk. Tényleg.

      Köszi!

      Törlés
  5. Szerintem adjunk minden utasnak egyet az új sálnyomtató gépből, jó drága lesz, közpénzből, egyútra tudja a főbb kedvezményket, mi kell még? :D

    Mondjuk tényleg rövid a cikk, Oroszlányról elfért volna egy fél mondat.
    De tény, ha valamit nem csesznek szét, annak már örülünk.
    A kétvonatos kelet-európai menetrendek meg maradtak...

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.