![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhHw4eYZZ27Kqg1rUwsTjSh4nRC0J6essj7gG805AbFSZR6qMXkC6-tgb5-Fb1Cj8fHm1J45aelfPiSmr7SLpn9HJqIOQYyEjkK1o51szjtOUEM00RSYoXcSwQDD2IdeQhIC9bcYtQUsic/s200/MZ-2011-06-13_11861.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh7L1HUuNZSk6BwdzUk2UqAaa6IORRPd-F-_rYqhgq2qslEDf19ql7zjEx6CzeoLex_bHCZv8akL17FyYxq0hCvdXMpyBP0R4Y6zjoCffOI8DB9Bjkk6yCGTyof5ozJppGqGjbPOvyqI7Y/s400/MZ-2011-06-13_11835.jpg)
Szemlénket kezdjük a 2506-os RegionalExpress fedélzetéről Dévény (Devinska Nova Ves) állomáson. Pozsony északi „előszobája” cargos felségterület, ezért is parkolhat itt két 771-es Dongó - a jobb oldali a 771 001-es
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7JU6bTzu3aHMCBqQwq7lzJ0pnfnuYfL7cMUDIRZiNfMKbP2jP8W9Kakn81JF7dqwFmWTEW1I91cJrAvwTm4Vb1z08FilL4pCOl3WBaeKgzBJGe0I3syAODhhPIaWgTZlbWk0ZcvEC2A4/s400/MZ-2011-06-13_11837.jpg)
A 075-ös Dongó rövid vége felől is ugyanolyan rozsdaboglyának tűnik, mint a hosszú vég felől
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgpCrVc1kQ9jkvZQUFRuliVstpUDx6gkjJVDaFRcrTOHqjHJdMpVad2KSxsTZLg1eImHnC6XZUtb_M_aPJ_Y0FDUsk8DkLIJd0ZxgentdYKyER94VMeZ5cJjie2S4ud6MVcyRr31l9w1Bc/s400/MZ-2011-06-13_11842.jpg)
A pozsonyi főpályaudvar szélső vágányain a REX Herkulese mellé a közepesen viharvert 030-as Laminátka parkolt le. A vezérálláson az alacsonyan járó nap ellen legjobb védelem a stílusos, szélesvásznú „szocreál” függöny
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrtE0J8azVzhfTydnl6lTILT5Kkn5_SIBnKqASATRfgcVcVjywkTYkywKF9OC0yywSzW3W5Cbgyvvo4rKAo4hqJawuVV53KfhhP5AJA02iGcmb94ddtOMmfDxdchtIwTM34oasdj4jQgM/s400/MZ-2011-06-13_11858.jpg)
A 030-as Laminátka mellé befutott a fűtőház felől a 037-es pályatárs is, hogy kihúzza a Leopoldovból érkezett személyvonat szerelvényét
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjCcm-82bmuNEMDvqdQwq0pQ2TJHGC8z9tawA6AAc-TUy-mO4jJlgCxyELwc34vXhT45etnsNzr7BgVSFsOqYB8JkCA-gysEB9GFiL6MNHAFfvVUG75PKLClFrmrzFjzd0IQ3vp0KYFE6c/s400/MZ-2011-06-13_11852.jpg)
A tájba illően kopottas 364-es Kocúr (742-es sorozat) siet következő feladatához...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh5hgvxMGW7J_RRlnHgGs6VX6OBp5gX4ShzvMwHrq7BdrPLEbnsvH5xZss-Ky279tDn57UJ8del3f78gMX4dP7peaZBM7swkzh1nu092wJFJDW4YcyLI4uHNM4lYDDnabFnvrWB8aVPTZo/s400/MZ-2011-06-13_11866.jpg)
...ami nem más, mint az RŽD Moszkva-Pozsony és az ukrán vasút (UŽ) Kijev–Pozsony közvetlen kocsija. Az orosz háló már az új színterv szerint festett
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjkTsnCpJ8jPe3SjrECTpzjBeHZwLqAQfWu28uNXJ5wEyd4I-_yP96CLagv2CLRllDxaRmTtMPNanEME_IYzgX24OWVAh0zGm_Scz8OieORK8NGYy-EIM5o_ichn60JXicbmv0kreDnKwY/s400/MZ-2011-06-13_11848.jpg)
A 008-as Princezna pózol az éppen megérkezett négytagú mozdonykerítés végén
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgDX-N5EPaidv7iZKvLYP-hNlVY4knbrsVMS_3EdcfcGRtK5MDOJr5u1bRiP6JVgyS0_gpbjEdALWYegL6j8UaAMLrF0A0aV9YjKzOXphEAOlWyOvmNzb259ateAouQ-Pb6HYVFJ6Y6mN4/s400/MZ-2011-06-13_11846.jpg)
Az első vágányon indulásra kész személyvonata élén sütkérezik a 122-es Laminátka
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgmZeyD7qyIf2YP3tCQPg7zPQe1f2LgVFsAB7RGNh76TTbM5ShsXPQtV3lAC4TbuSCeUPOUvRjy3Wn-g3CHYHoSHKyBIF7P9eQbMhIlxsXqLmSmOHganXSGPxfyKaCx6lfFjjA_990Mcss/s400/MZ-2011-06-13_11844.jpg)
A Kassára tartó gyorsvonatot a 016-os Pershing továbbította. A kétáramrendszerű gépekre az országon belül kétféle villamosítás miatt van szükség, a zsolnai üzemváltó állomás éppen a fenti vonat útjába esik
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjYhSlFw_VF5s6eX0lriwmKMnRS7RAmHjOL3l3fba1XKco9pZRUcQSC56QQLA1ObW9QyO4oNaxvu30kclF47APIU2x72Q25l8nKCaJ35CNks5nos6eNGyaRfsWwUMZaWpSuownCj3GQXcI/s400/MZ-2011-06-13_11840.jpg)
Variációk Bzmot-kasztnira, 1.: a „plafontapasztók” speciális járműve a nálunk is jól ismert motorkocsi alapjaira épült
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg4O72gAWxtDXwGNMGVLWvZuTGJiOB5UPhRc_rN_jsTQ9FCv0BAFFttknnQR6cfyTUH5QrS_bdFqoUXocwBMmCMPcUWTrpjSz7ZiNiPVtjPR8Ggq2cput5Wj7Jxie9TBX1gzKMq599uE4c/s400/MZ-2011-06-13_11839.jpg)
Variációk Bzmot-kasztnira, 2.: még a színvilág sem egyhangú! Nálunk is érdekes színfolt lenne a típus...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiMwmTMVG1qlKUm87mSDb_URC1jLjkyE63tn7UTDj_yOi_y3Sj_57JrLQuDz-Nv6YC2PeZM5fPSdI60wIwem2awVML-u1LQ5p1jIPSXXxuvSjS4ur00EHcI80YZ8KkKb5ddpqzeHjEW4Ps/s400/MZ-2011-06-13_11871.jpg)
A CD váltóáramú 242-es sorozatú gépe is tiszteletét teszi, a 375-ös számú Břeclav–Bratislava Nove Mesto gyorsvonat élén
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhHw4eYZZ27Kqg1rUwsTjSh4nRC0J6essj7gG805AbFSZR6qMXkC6-tgb5-Fb1Cj8fHm1J45aelfPiSmr7SLpn9HJqIOQYyEjkK1o51szjtOUEM00RSYoXcSwQDD2IdeQhIC9bcYtQUsic/s400/MZ-2011-06-13_11861.jpg)
A 009-es Princezna indul Érsekújvárra a 4605-ös személyvonattal
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjELLyDiDlVRm4JWxkamdii0jbqW0iq4zdvXcblUZeR62FUZZGanVE38rRACZaK8mWThTF2UkQbY9rR4F9-CHQTGwGhI0JlnSQnzzzGHVUpT0f8C4hTKUnYp9UJrDKFo1vn7de2fhVCxDM/s400/MZ-2011-06-13_11860.jpg)
A 238-as Búvár Révkomáromból érkezett személyvonatát járja körül, hogy kihúzza a tárolóra
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhJE17X3QLLCpo3l1CdBhflofHrbCafZUK_mOBpCfXHfmoabnQIJ-CuPr5htMOgbirQ1sUFssy67HDmXWZQAM7uhGzKqyY5_jU8I50ZCg4aqTIZ48wR91udKR-pfgROvqhON3-TDbsqSxQ/s400/MZ-2011-06-13_11859.jpg)
A reggeli csúcsban a pályások is kaptak szabad vágányt egy kis napozásra
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizbPR47IhUEpPM7XNkgwzceoucGiJlASsOpbZU_1sJS_ubizxF75TV87e8ID7oIHGSwLZ4htqi4cpatOx4JI-78OZzmJm3BLBEtErgFfhOL_JwRWu-4cmXycbVgWm094YtoEENX1ZaQJ8/s400/MZ-2011-06-13_11872.jpg)
A 133-as Pershing Túrócszentmártonból fut be a 704-es gyorsvonat élén a pozsonyi főpályaudvarra
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Magyarics Zoltán