2011. 09. 14.

Bonyolult béta – Bergisches Land a Zusihoz

Új tesztváltozat jelent meg a Zusi hivatalos fórumában a híres „Bergisches Land” hálózathoz. A Wuppertal-környéki vonalakat bemutató pálya ígéretes, de bizony, számtalan hibától hemzseg.


Látványos, ígéretes, de még dolgozhat rajta a készítő – röviden így foglalhatnánk össze a Wuppertal-környéki vasútvonalakat bemutató Zusi-hálózat új tesztváltzatáról alkotott véleményünket. Nem csak azért, mert bétaváltozat, hanem azért is, mert számos hibás hivatkozás és annak kijavítása még a tapasztalt „Zusianereket” is próbára teszi.
Az 1970-es éveket bemutató hálózat azonban valóban ígéretes. A híres wuppertali „Sambabahn” (Wuppertal-Elberfeld–Wuppertal-Cronenberg) vonalán is hajthatjuk a sínbuszokat, de a mai napig meglévő, ám nem használt Nordbahnon is zötyöghetünk az akkumulátoros motorkocsikkal. Sőt, aki unja a Wupper völgyében vezető fővonalat, az a híres Schwebebahnt, a függővasutat is vezetheti. Sajnos nem saját vezetőállása van a járműveknek, hanem a hannoveri TW6000-esekét használja, de ez aligha von le az élvezeti értékből.
Legendás a wuppertali városi vicinális, az Elberfeldből (ma: Hauptbahnhof) Cronenbergbe vezető kanyargós szárnyvonal

 
Az Elberfeldből induló vonatok a kocsiszínben kezdenek. Az ötlet jó, de a fordítópontok hiánya miatt nem használhatók ebben a formában a hegymenetben közlekedő járatok

A fővonalon a jellegzetes épületek már megjelentek

A villamos vontatásra még nem utalnak felsővezetéktartó oszlopok. A képen az egyedi festésű 141 248-as érkezik személyvonatával Wuppertal-Steinbeckre

A V100-assal tolt ingavonat átkel a Wupper felett. A jellegzetes híd számtalan fotóról visszaköszön, hiszen alatta busz és függővasút, sőt, korábban villamos is járt

Igazi wuppertali jellegzetesség: a függővasút. Természetesen ezt is vezethetjük

Összességében elmondható, hogy egy nagyon hiányos, nagyon kezdetleges, számtalan hibával küzdő vonalat kaptunk meg – kifejezetten tesztelési célra. Ha viszont elkészül, méltán veszi fel a versenyt a Netz Südniedersachsen vagy a Netz Düsseldorf hálózatokkal.
A pálya a Zusi hivatalos fórumában található topikról tölthető le, itt nyújt hozzá támogatást a készítő és várja egyben a tapasztalatokat, véleményeket.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.