2011. 09. 05.

ULF-osodik a 33-as

Szeptember 5. egy rövid, de fontos bejegyzés lehet Bécs közlekedésének történetében. Ettől a naptól kezdve mind az 1031 villamosmegállót alacsonypadlós szerelvényekkel is el lehet érni. A legújabb lépés a 33-as vonalát érintette: itt is megjelentek az ULF-ok.





Szeptember 5-én üzemkezdettől új menetrend lépett életbe a bécsi 33-as villamos vonalán. Az új közlekedési rend szerint megjelentek az alacsonypadlós kocsik is a vonalon. Az ULF-ok bevetésével mind az 1031 üzemelő bécsi villamosmegállót el lehet érni alacsony padlószíntű járművekkel – közölte a Wiener Linien.
Szóló E1-es villamos a Wallsteinstraßénál, a 33-as viszonylaton

A vonalon rövid, A sorozatú villamosok közlekednek vegyesen a szóló E1-esekkel. A vonal érdekessége, hogy hétköznap és hétvégén eltérő vonalvezetésű: munkanapokon a Friedrich-Engels-Platztól a most éppen felújítás alatt álló Josefstädter Straße metróállomásig megy a Wallsteinstraßétól az 5-ös vonalán; hétvégente viszont a Friedrich-Engels-Platztól csak a Franz-Josefs-Bahnhofig megy a saját vonalán, onnan a D pályáján megy el az augassei hurokig.
A Flordisdorfer Brücke tövében, a Friedrich-Engels-Platzon a 2-esen közlekedő hosszú ULF-ok mellett megjelentek a rövid ULF-ok is. A képen azonban még egy szóló E1-es indul a hétvégi végállomás, az Augasse felé
(a szerző felvételei)

A Wiener Linien a menetrendváltozás kapcsán kiadott közleményében jelezte: a 197 milliméteres padlómagasságú, korszerű villamosok áramfogyasztása is kisebb, s így mintegy húsz százalékkal kevesebb energiát igényelnek ezek a kocsik.
A Wiener Linien kiemelte azt is, hogy immáron a villamoshálózat mellett Európában egyedülálló módon a teljes metróhálózat, az összes metróállomás akadálymentesített – éppúgy, ahogy a cég saját üzemeltetésű buszai is azok.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.