2012. 01. 20.

Nincs kocsi!

Sokszor hallottuk, általában alaptalanul ezt az állítás a MÁV-START környékén. Nos, a helyzet úgy alakult, hogy most tényleg nincs kocsi, hiszen a Budapest és München között közlekedő Kálmán Imre EN egyik hálókocsija (a forda két kocsit igényel) kidőlt a sorból.

Január 20-án 14:43-kor, tehát a vonat indulása előtt alig hét órával került ki a MÁV-START honlapjára, hogy péntek este bizony senki se számítson hálókocsira a Münchenbe tartó Kálmán Imre EN vonaton. A MÁV-START közleménye szerint az EN 462 és EN 463 számú vonatokon „a hálókocsi műszaki hibája miatt január 20-tól a hiba elhárításáig csak az alábbi napokon és útirányon biztosítjuk a hálókocsis utazási lehetőséget.
• Budapest–München: 2012. január 20-tól csak páratlan napokon,
• München–Budapest: 2012. január 21-től csak páros napokon.
A további napokon csak ülőhelyes és fekvőhelyes kocsi közlekedik az EuroNight vonatban!
A vasúttársaság közlése szerint a háló- és fekvőhelyek közötti árkülönbséget megtérítik a pórul járt utasoknak.
Felmerül a kérdés: vajon miért nem pótolja a MÁV-START másik, régebbi típusú kocsival a vonatból kikerült járművet. Nos, a válasz erre az, hogy a görlitzi hálókocsik bizony nem nyomásállóak és nem rendelkeznek vészfékáthidaló berendezéssel sem, ami viszont az ÖBB hálózatának érintett részén előírás.
Igaz, felmerülhet az a kérdés is, hogy miért nem vesz bérbe a MÁV-START akár a DB-től, a ČD-től vagy a ZSSK-tól, netán bárki mástól megfelelő hálókocsit? Hiszen ez a lépés, bár pénzbe kerül, mégis sokkal inkább segíthetne a vasút jobb megítélésén, mint az, hogy alig hét órával a vonatindulás előtt közlik az utassal: bocs, nem lesz hálókocsid, mehetsz egy hatágyas kusettbe mondjuk a kétágyas hálófülke helyett...
Arról pedig ne is beszéljünk, hogy valószínűleg jónéhányan csak holnap este, München főpályaudvarán szembesülnek azzal, hogy nincs meg a hőn áhított és megfizetett (!) hálóhelyük, helyette egy kusettkocsival kell beérniük. Vajon a MÁV-START az akármelyik vasút által kiadott jegyek esetében is fizet különbözetet? Fenntartásaink vannak.
Írásunk kezdőképén a 2011. december 28-án közlekedett Kálmán Imre EN látható Wien Meidlingben. A mozdony mögött egy rejtélyes okokból Budapesten járt „Inlandswagen” közlekedett. Az esetről a RegionalBahn Blog is beszámolt.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.