2012. 02. 26.

Jön az ötös!

Új vonallal bővül az OMSI, a németek fejlesztette buszszimulátor. Ebben talán semmi újdonság nincs, de ha hozzátesszük, hogy a nemrégiben egy éves születésnapját ünnepelt programhoz a készítők az első hivatalos kiegészítőt fejlesztik, akkor máris máshogyan hangzik ez a hír, ugye?


Számtalan valós és virtuális vonallal bővült már a német buszszimulátor, az OMSI. A program megjelenésének első évfordulóján magunk is részletesen bemutattuk az egyszerű játéknál egy kicsit talán komolyabb programot. A megjelenés óta elérhető számos valós pálya javarészt a „gyári”, az 1980-as évek végét idéző spandaui térképen alapszik.
A hivatalos bejelentés a program fejlesztőinek egyikétől, nevezetesen Marcel Kuhnttól érkezett az OMSI fórumába: dolgoznak egy újabb spandaui vonal építésén!
Az új vonalon az 1999 vége óta nem használt spandaui Grunewaldstraßén is vezethetünk

Az új kiegészítő tárgya az 5-ös viszonylat lesz. A Nervenklinik (a Spandau Modern és Spandau Xtreme kiegészítőkből már ismert Waldkrankenhaus „hátsó bejárata”) és a ruhlebeni metróállomás között közlekedett a járat. A viszonylatot 1991. június 2-áig hívták 5-ösnek, attól fogva 130-as lett a jelzése. A viszonylat a leendő pályán bemutatott útvonalon az 1998-1999-es menetrend szerint közlekedett utoljára, azóta a Spandau Xtreme második részében bemutatott útvonalon, a Freiheit nevű utca érintésével közlekedik Stresow és Ruhleben között. Azóta nincs forgalom a Grünewaldstraßén a Stresowplatz és a Ruhlebener Straße között. Ugyancsak felhagyátk a Waldkrankenhaus (a mai M37-es egyik végállomása) és a Nervenklinik közötti szakaszt, a már 130-asnak nevezett járat itt nem is olyan régen, a 2007. december 8-ig érvényben volt 2006-2007-es menetrendben közlekedett utoljára.
Egy SD200-as gurul át a Havel felett átívelő Charlottenbrückén. A háttérben az épülő stresowi városrész

Az új vonal érdekessége, hogy érinti a régi spandaui főpályaudvart is. Az egykori állomás helyén (ami 1972 és 1990 között a hamburgi zónaközi vonatokat is szolgálta) ma a stresowi S-Bahn állomás van, igaz, azóta a környéket alaposan átépítették a hamburgi és a hannoveri nagysebességű pálya kiépítéséhez kapcsolódóan, így az egykori felvételi épületen kívül mást már ne keressünk.
A pálya építése során valamennyi jellegzetes objektumot elkészítik az építők; legyen szó akár a spandaui belvárosról vagy éppen a Charlottenbrückéről. E sorok szerzője leginkább a ruhlebeni metróállomásra kíváncsi, hiszen ezt igazán jól még egyik külső kiegészítőben sem sikerült elkészíteni.
A Grunewaldstraße és a Ruhlebener Straße sarkán a Petrus-Kirche látványosra sikerült. Reméljük, hogy a ruhlebeni metróállomás is hasonlóan kiváló lesz

Az új pálya más érdekességeket is hordoz magában. Valószínűleg frissül majd az editor és a szimulátorprogram is. Előbbiben a digitális térképek alapján alkothatunk majd domborzatot. A kifinomult modellezési lehetőségeknek köszönhetően az egyébként szemmel alig látható magasságkülönbségeket is kidolgozzák az új pályán. Ráadásul az útelemeket is könnyebben igazíthatjuk a terep magasságához a frissítés után.
A megújuló pályaszerkesztőnek és a TransDEM-nek köszönhetően még a legkisebb emelkedőket is pontosan követhetik az utcák. A képen a megújuló, a Rathaus Spandau közelében lévő vasúti aluljáró
(a képek forrása: OMSI fórum)

Egyelőre viszont nincs új hír a csuklós busz kapcsán. Az MAN NG272-es és az új pálya között egyelőre nincs kapcsolat, azaz nem kötik egymáshoz a megjelenés időpontját. Igaz, ezt egyik kiegészítőnél sem lehet még tudni, erre vonatkozó vállalást nem tettek a készítők.
Még egy fontos információ: elképzelhető, hogy akár fizetős kiegészítő legyen akár az új busz, akár az új pálya – erre vonatkozóan azonban ugyancsak nem született döntés, tudatták a készítők.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.