2012. 02. 06.

Múzeumi pótlás

Nem csak a nagyvasút, hanem a városi vasutak sem állnak jól járművekkel Németországban. Ahogy Münchenben a mai napig közlekednek a P típusú villamosok, úgy a legutóbbi menetrendváltás óta Frankfurt am Mainban is szükség van az öreg Düwagok bevetésére.


A tramgesichten.de oldal beszámolója szerint a legutóbbi menetrendváltás óta annyira kevés jármű áll a majnafrankfurti VGF rendelkezésére, hogy a nosztalgiaflotta járművei is besegítenek a napi forgalomban. Az egy- és kétirányú Düwagok hosszú évtizedeken át a város megszokott „bútordarabjai” voltak.
A kocsihiány oka, hogy a nyáron több járművet Stockholm kért és kapott kölcsön. Ezek azonban még nem tértek vissza; ráadásul a többi forgalmi kocsi egy része is műhelyben van. Emiatt pedig máshogyan nem tudják biztosítani a kocsikiadást, csak ilyen módon.
Az egyirányú, N sorozatú kocsi a Frankfurter Waldbahn egykori kocsiszínje mellett robog

A hírek szerint három nosztalgiavillamos járja az utcákat: az egyirányú, a 112-es pályaszámú, N sorozatú, nyolctengelyes Düwag; a 110-es számú, O sorozatú, kétirányú, ugyancsak nyolctengelyes Düwag és a 190-es számú, Pt sorozat Stadtbahn-kocsi. Érdemes megjegyezni, hogy az N sorozatot 1963-ban, az O sorozatot 1969-ben, míg a Pt-kocsikat 1972-1978 között szerezték be a Majna-parti városban – utóbbi nagyjából a mi ipari csuklósainkkal egyidős és máris nosztalgiajármű.
Az utasok egyébként kifejezetten pozitívan fogadták a járművek felbukkanását az utcákon annak ellenére is, hogy a magas padlós járművekre nehezebb felszállni – de mennyivel jobb így emlékezni a régi szép időkre!
Az egyirányú Düwag már a Gutleut kocsiszín felé tart a Otto-Hahn-Platznál
(valamennyi képet Frederik Buchleitner készítette)

A nosztalgiavillamosok szerepléséről további képeket találhatnak a tramgesichten.de oldalon, ahonnan írásunk illusztrációi is származnak.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.