2012. 05. 04.

Kerek ULF

Kerek, legalábbis ha a sorszámát nézzük: a 750-es pályaszámú B1-es ugyanis a 240. korszerű villamos a Wiener Linien flottájában. A kocsit csütörtökön adta át ünnepélyes keretek között a gyártó Siemens az üzemeltető társaságnak.





A mintegy félezer járművet számláló villamosflottával a Wiener Linien a világ ötödik legnagyobb hálózatát üzemelteti – tudatta a társaság. A flotta közel felét ráadásul a korszerű, alacsonypadlós villamosok teszik ki, de ha szolgálatba áll valamennyi megrendelt jármű, akkor összesen háromszáz darabot számlál majd az ULF-flotta. A mindössze 20 centiméteres padlómagasságú villamosokat 1997 óta szerzi be a bécsi társaság, az első prototípus ráadásul már 1995-ben szolgálatba állt.
A 750-es számú, a sorban a 240. ULF átadása. A Siemens Österreich vezetője, Arnulf Wolfram (jobbra) adja át a jármű kulcsát a Wiener Linien igazgatóságának elnökének, Günter Steinbauernek, aki nem mellesleg az üzemeltetési terület főnöke is
(fotó: Johannes Zinner / Wiener Linien)

A Wiener Linien jelezte: elégedettek a kocsikkal és várhatóan további járművek gyártására adnak rendelést. A tervek között szerepel további húsz alacsonypadlós villamos beszerzése. Erre 60 millió euró, azaz 17,1 milliárd forint áll rendelkezésre.
A bécsiek elégetettek a villamossal: az új kocsikban (A1 és B1 sorozat) már klímaberendezés is van, emellett pedig a csendes járművek belső téreben található utastájékoztató rendszert is fontos újításnak tartják az osztrák fővárosban élők. Érdemes tudni, hogy a régi villamosokban csak hangosítás van, ami sokszor alig érthetően szól.
Egy hosszú, B sorozatú kocsi kanyarodik be a 38-as villamos végállomására Grinzingben

Az ULF egyébként Bécsen kívül mindössze egy városba tehette be a kerekét: 2008-2009 során Nagyvárad vásárolt tíz rövid (A1 sorozatú) szerelvényt, amelyet a Wiener Liniennek készülő szériából kanyarított ki  Siemens. Más városba – a számtalan vendégszereplés ellenére – egyetlen szerelvényt sem sikerült eladni.
Két új beszerzésű, B1-es sorozatú kocsi a 43-as villamos vonalán Hernalsban, ahol átszállási kapcsolat van az ÖBB üzemeltette Vororteliniére
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.