2013. 05. 24.

Egy kör a 24A-n?

Az ígért időponthoz képest minimális csúszással, de megjelent az OMSI első hivatalos kiegészítője. A bécsi 24A jelű autóbusz-vonalat bemutató kiegészítő letölthető változata május 24-én került a virtuális polcokra – és szerkesztőségünk számítógépére is.


Igen nagy várakozással néztünk a kiegészítő megjelenése elé. A mérce igen magasra lett téve, hiszen a bécsi hangulatot – még ha „csak” a Duna „pesti” partjáról is van szó – nem könnyű visszaadni. Ez azonban láthatóan sikerült. A 19,99 (letölthető változat) vagy 24,99 euróért (dobozos változat, amely csak június 13-án jelenik meg) árult kiegészítő egy viszonylag hosszú, de kellemesen vezethető vonalat tartalmaz, amely a 2005-ös állapotokat idézi fel: Leopoldau felé még épül csak az U1-es metró, az S2-es gyorsforgalmi út nincs teljesen kiépítve és bizony még a magaspadlós ÖAF LU200-as szóló buszok utolsó mohikánjai róják a köröket a vonalon.

Üdvözlet Kagranból. A végállomás szokatlanul kihalt, hiszen csak a 24A-n közlekedő buszokkal találkoztunk

Garázs nincs a pályán – ezt a szerepet a kagrani tároló tölti be

A Wagramer Straßén 2013. október 5-én megszűnik a villamosforgalom. Itt azonban még a 25-ös és a 26-os szerelvényeivel is találkozhatunk

Az Invalidensiedlung felé tart a legendás LU200-as

Jellegzetes kertvárosi, elővárosi környezetben buszozhatunk

Az első benyomások alapján azt mondhatjuk, hogy remekül sikerült a kiegészítő. Sajnos azonban hiányérzetünk is volt: többek között az E1-esek és az ULF-ek mellett csak a metró és a szóló busz modelljei készültek el, már ami a tömegközlekedést illeti. Emiatt meglehetősen kihalt a kagrani, egyébként nyüzsgő végállomás.
A másik bizony az a garázs hiánya. Tudni kell azonban azt, hogy a vonalat ebben az időszakban az igen messzire eső Vorgartenstraße garázs üzemeltette, így csak a garázsmeneti útvonal megépítése dupla olyan hosszúra növelte volna a pálya méreteit. Nem mellesleg viszont azért „garázs” akad a pályán: a kagrani tároló tölti be ezt a szerepet.

A metróra futott, garázsra és további (akár csak a számítógép által vezetett) buszmodellre sajnos nem

A kiegészítő részletes bemutatójával hamarosan jelentkezünk. Addig pedig elárulhatjuk: a kiegészítő letölthető változata az Aerosoft webáruházában érhető el. Egy fontos információ végezetül: a kiegészítővel párhuzamosan megjelent az OMSI 1.04-es változata is. A frissítés valamennyi, legális OMSI-val rendelkező felhasználó számára ingyenes. Telepítése pedig erősen ajánlott, hiszen a bécsi pálya enélkül nem működik. Cserében pedig áramvonalasított, gyorsabb, valamelyest szerényebb erőforrás-igényű alapprogramot kapunk.

Az S2-es (ma A23-mas) út kereszteződése. Még nem épült ki teljesen az autópálya a 2005-ös állapotok szerint

A kagrani kerületi múzeum (egyben korábbi tűzoltólaktanya és vasútállomás) előtt robog a busz a metró felé. Ma már itt serényen építik a 26-os villamos hosszabbítását

Halász Péter, Óvári Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.