2013. 06. 26.

Szárnyal az oroszlán

Jól megy a Prága–Ostrava vonalon FLIRT-motorkocsikkal szolgáltató cseh magánvasútnak, a Leo Express-nek. A cég járatain a tavaly decemberi indulás óta közel négyszeresére nőtt az utasszám, és egyre több a telt házas járat.



Bíztató hírek érkeztek az egyik legújabb cseh magánvasút háza tájáról: a Leo Express június 24-én jelentette be, hogy január közepe óta 400 000 utas vette igénybe vonataikat. A Prága–Ostrava–Bohumin útvonalon közlekedő FLIRT-szerelvények átlagos kihasználtsága az utóbbi 3 hónapban 70% felett mozgott. Míg korábban szinte csak pénteki napokon voltak jellemzőek a telt házas járatok, újabban csütörtöktől vasárnapig minden nap akadnak teljes kihasználtságú járatok - mondta el az International Railway Journal-nek Leos Novotny, a cég vezérigazgatója. Dacára az állami vasúttársaság és a RegioJet magánvasút jelentette konkurenciának, a Leo Express FLIRT-szerelvényeit a csúcsidőszakokban csatolva közlekedteti. A cég oldalán fellelhető adatok szerint a tavaly decemberi 20 000 utashoz képest májusban már közel 78 000 utast szállított a napi 9 vonatpár.

A Leo Express 5 darab ötrészes, távolsági kivitelű, a hazai elővárosi szerelvényekhez képest luxusszínvonalú belső berendezésű Stadler FLIRT-szerelvénnyel szolgálja ki a növekvő igényeket. Bár a kezdeti időkben voltak műszaki problémák, arra is büszkék, hogy a RegioJet-el és a ČD Pendolino járataival szemben nekik csak 3 hónap kellett a teljes menetrend beindítására, míg a konkurenciának 10, illetve 12 hónap kellett a végleges szolgáltatási szint eléréséhez.
A cég készül a terjeszkedésre: a PKP PLK lengyel hálózatüzemeltetőnél a közelmúltban folyamodtak menetvonalakért a Varsó–Krakkó és Varsó–Katowice, valamint a Varsó–Poznan–Szczecin útvonalakra. A távolabbi tervek között szerepel további belföldi járatok mellett Prága–Bécs viszonylatú vonatok indítása is.

A tavaly szeptemberi InnoTrans szakmai közönsége is csodájára járt a Leo Express távolsági kivitelű FLIRT-szerelvényein látott Premium osztálynak

A standard osztály sem hagy sok kívánnivalót maga után
(a fotók a szerző munkái)

Magyarics Zoltán

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.