2013. 07. 08.

Új ruhát kapnak a GYSEV-esek

Úgy egyenruhákat vezet be a GYSEV. Az idei vasutasnapig valamennyi, az utasokkal találkozó munkatárs ruházatát cseréli a vasúttársaság.


A GYSEV munkatársainak korábbi sötétzöld árnyalatú formaruhája miatt sokan emlegették a „repcevasút” munkatársait „erdészként”. Való igaz, az erdészek-vadászok zöld gúnyájára hasonlított a vasutasok korábbi egyenruhája. Az új viszont picit fiatalosabb, lazább, mégis elegáns öltözet lesz.
A vasúttársaság közleménye szerint az elegáns ruházatot a hölgyek zöld-sárga-piros kendője; a férfiak esetében azok zöld nyakkendője egészíti ki. A végleges arculatot a pályáztatás, majd a többszörös zsűrizés után alakították ki. Az elbírálásban a cég vezetői mellett az egyenruhás munkakörök képviselői, humán és munkavédelmi szakemberek, valamint a szakszervezetek is részt vettek.

A korábbi, sötétzöld színű egyenruhában dolgoztak a GYSEV munkatársai a 2010-es Csíksomlyó Expresszen is
(fotó: Magyarics Zoltán)

Az új egyenruhát korszerű, kiváló minőségű anyagösszetétel, modern vonalvezetés jellemzi, a szakemberek emellett figyeltek a kényelmi szempontokra is. Júliustól a teljes GYSEV-es egyenruha megújul: az ing, a blúz, a nadrág, a szoknya, a blézer, a zakó, a nyakkendő, a kendő, a mellény, valamint a kötöttáru és a kabátok. A kiegészítők, mint a táska, vagy az öv is a GYSEV arculatát tükrözik. Az új egyenruhát az utazóközönséggel közvetlen kapcsolatban álló munkatársak – jegyvizsgálók, forgalmi szolgálattevők, jegypénztárosok – viselik majd, írta a vasúttársaság.

Az új egyenruha, elegáns. A hölgyek piros kiegészítői – az öv és a táska – is részei a formaruhának. Határozottan jó ötlet a színes kiegészítők alkalmazása
(fotó: GYSEV)

„A vasút modernizációjához, a szolgáltatások színvonalának emeléséhez az is hozzájárul, hogy a kiszolgálószemélyzet öltözéke modern, a mai kor követelményeinek megfelelő legyen. Ezért is döntöttünk az új egyenruha bevezetése mellett. Nagyon fontos volt számunkra, hogy az új uniformis ne csak szép és elegáns, hanem a viselői számára kényelmes is legyen” – mondta Lendvay Péter, a GYSEV személyszállítási üzletágának vezetője.
„A közbeszerzési eljárás során több, komoly divattervező céget versenyeztettünk egymással. Emellett arra is figyeltünk, hogy a tervek elfogadása után az új egyenruhákat olyan cég gyártsa, amelynél megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztatnak. A ruhákat és kiegészítőket minden érintett munkatársunk egyénileg próbálhatta” – tette hozzá Filó Gábor beszerzés és készletgazdálkodás vezető a GYSEV közleménye szerint.

RegionalBahn információk

12 megjegyzés:

  1. és a 35 fokos nyárra lesz rövidebb, lazább nadrág is, vagy az megint kimaradt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én szerény véleményem szerint az utasokkal foglalkozó vasutas ne viseljen rövidnadrágot. Nem a strandon van.

      Törlés
    2. Jó akkor a "kulturált" utas se utazzon rövidnadrágban!

      Törlés
    3. Ez azért nem egészen így van. Az utas fizet egy szolgáltatástért. Nem pedig az utasnak fizetnek. Nem az utas van a vasútért, hanem fordítva.

      Hozzáteszem: az utas is öltözzön fel kulturáltan, ha utazik, hiszen általában emberek között teszi.

      Törlés
    4. HP!

      Megnézném hogy 35-40 fokos melegben, hogy bírnád! Kiraknálak egy kicsit ilyen helyzetbe 1-2 napra, hogy érezd a törődést ... Nem genyóságból mondom ezt, csupán csak szerény vélemény !

      Törlés
    5. Az erdészegyenruhához képest előrelépés, bár elsőre nekem is a repülőtársaságok egyenruhájára hajazott. Rövidnadrágnak pedig szerintem nincsen helye se közintézményben, se hivatalokban, sem a vasúton.

      Törlés
    6. @Gábor Bathó: Olyan helyen dolgozom, ahol kötelező jelenleg is a hosszúnadrág. Az irodában a klíma jelen van, de nem használjuk, mert zavaró, így marad a meleg. Kibírom. De nyilván lehet kivételeket tenni, de csak rendkívül ritkán is alapos indokkal.

      Törlés
  2. Hasonlit a fapados jaratok egyenruhaira, bar ugy tunik annal jobb minossegu.

    Ha a vasuti kocsik mind legkondicionaltak lennenek akkor ne legyen rovid nadrag, de ugye a valosag kicsit mas...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon jogos felvetés az előző kommentfolyamra! A baj az, hogy míg az utas x órát túlél egy klímátlan akármiben, a jegyvizsgálónak egy teljes műszakot kell ilyenekben lehúzni.

      Személy szerint én sem támogatom a rövidnadrágot, de ismerve egy átlagos tömött és gőzfürdő-jellegű szerelvényt a 29-es vonalon, egy bizonyos átlaghőmérséklet fölött megengedhetőnek tartanám a rövidnadrágot, mondjuk az IC-s fordák kivételével (ott többnyire klímásak a járművek amúgy is).

      Törlés
  3. Valóban nagyon csinos az új egyenruha, csak épp a mennyiséget számolták el kissé. A jegyvizsgálók gyakran heti 8 napot dolgoznak, tizensok órákat, és kaptunk 1 azaz egy nadrágot, mellényt és szoknyát, valamint 3-3 inget (rövid, - és hosszúujjú). Az ember azért igyekszik tiszta ruhában dolgozni, ez a fent említettek miatt kicsit lehetetlen. A blúzt pedig rémálom vasalni, annyira merev anyagú.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor a végeredmény az az, hogy szépnek szép, de jó magyar szokás szerint sikerült valami gagyit összehozni, pedig lehetett volna jobb is. Jól sejtem?

      Törlés
    2. Az egy nadrág elég keményen hangzik... pont úgy, mintha valami aktaszagú irodában számolták volna ki, amelyből a realitást gondosan kicsukták. :)

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.