2014. 09. 30.

Ungvári tényleg megy

A MÁV-START honlapján megjelentek szerint hivatalos, hogy október 1-jétől távozik Ungvári Csaba, azaz amiről a RegionalBahn korábban, még elsőként beszámolt, hivatalos és biztos lett. A MÁV-START új vezetője Zaránd György lett.


Még szeptember 23-án, az InnoTrans idején számoltunk be arról, hogy távozik a MÁV-START vezérigazgatója, Ungvári Csaba. A MÁV-csoport részéről akkor még hallgatás volt a válasz az ügyben, azonban szeptember 30-án a honlapon megjelent hír szerint valóban igaz az, amit már tudtunk: október 1-jével a MÁV-START vezérigazgatója, Ungvári Csaba távozik. Utódja hivatalosan is Zaránd György lesz, aki a MÁV-GÉPÉSZET-től került korábban a MÁV-START-hoz és legutóbb értékesítési vezető volt. Zaránd egyben a MÁV Nosztalgia Kft. ügyvezetője is.
Zaránd György utódja a GYSEV-nél is szerepet vállaló, majd a KTI-ben munkálkodó Feldmann Márton lesz értékesítési vezérigazgató-helyettesként.
A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága által jegyzett hír szerint Ungvári Csaba a GYSEV vezérigazgató-helyetteseként folytatja majd munkáját. A MÁV-START-ot 2012. május 21-étől vezette a közgazdász végzettségű cégvezető, aki később perszonálunióban a MÁV-START-ba később beolvadt MÁV-TRAKCIÓ és MÁV-GÉPÉSZET vezetője is lett.
A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának híre a két új vezetőről így ír:
A MÁV-START Zrt. vezérigazgatói pozícióját 2014. október 1-jétől Zaránd György tölti be. A szakember 1973-ban szerzett gépészmérnöki diplomát a volt Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán, később MBA fokozatot szerzett. A diploma megszerzése után helyezkedett el mérnökgyakornokként a MÁV Keleti Műszaki Kocsiszolgálati Főnökségén. Szakmai pályafutása során a vállalat számos területén tevékenykedett: 1982-től a Keleti Körzeti Üzemfőnökségen szolgálati főnökként, ezt követően a Nyugati Körzeti Üzemfőnökségen műszaki üzemfőnök-helyettesként dolgozott. 1986-tól a vezérigazgatóság Gépészeti és Járműfenntartási Főosztályán lett csoportvezető – 1995-től ugyanitt osztályvezető-helyettesnek, 1997-től pedig osztályvezetőnek, majd divízióvezetőnek és szakigazgató-helyettesnek nevezték ki. 2003-tól 2007-ig a Gépészeti Üzletág főosztályvezetője, majd igazgatója. 2008. január 1-jétől az akkor újonnan létrejövő MÁV-GÉPÉSZET Zrt. vezérigazgatójának nevezték ki. 2011 decemberétől a MÁV-START Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese, majd 2012-től a MÁV-START Zrt. értékesítési igazgatója lett. 2014 júniusától a meglévő feladatai mellett a MÁV Nosztalgia Kft. ügyvezető igazgatója. Zaránd György vasútszakmai anyaggal bővített felsőfokú német nyelvvizsgával rendelkezik. Több magas szintű kitüntetésben részesült: 2014-ben a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjével, 2013-ban Baross Gábor-díjjal, 2006-ban Miniszteri elismeréssel, 1999-ben Vasút Szolgálatáért Arany fokozattal tüntették ki. Munkaviszonya mellett tudományos tevékenységet is folytat: szakmai folyóiratokban publikál, oktatási feladatokat lát el.
A MÁV-START Zrt. értékesítési igazgatója 2014. október 1-jétől Feldmann Márton lesz. Zaránd György utódja okleveles villamosmérnökként végzett 2001-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Villamosmérnöki Karán. A diploma megszerzését követően, 2001-ben a GYSEV Zrt.-nél kezdte pályafutását villamos főelőadó főmunkatársként, majd 2007. január 1-jétől 2009. január 31-ig a GYSEV vezérigazgatójának kabinetvezetője volt; 2009. február 1-jétől a társaság személyszállítási igazgatójaként dolgozott. Munkája során részt vett a szervezeti átalakításban, az önálló Személyszállítási Üzletág kialakításában, a közszolgáltatási vasúti személyszállítás tervezésében, szervezésében, irányításában és ellenőrzésében. Feldmann Márton 2011 januárja és 2014 szeptembere között a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. személyközlekedési igazgatójaként dolgozott, feladata volt többek között a helyközi közszolgáltatási személyszállítási rendszer szakértői háttérintézményének szervezetfejlesztése, majd irányítása, az országos, regionális és elővárosi közösségi közlekedés menetrendjének kidolgozása, társadalmi egyeztetése, a szolgáltatások minőségének ellenőrzése, az integrált szolgáltatások körének fejlesztése. Munkáját több alkalommal elismerték: 2003-ban Miniszteri elismerés kitüntetést kapott, 2004-ben elnyerte a Közlekedéstudományi Egyesület Ifjúsági Díját, 2002-ben és 2007-ben a GYSEV Zrt.-nél Vezérigazgatói dicséretben részesült, 2008-ban pedig a Közlekedéstudományi Egyesület Ezüst jelvényével tüntették ki.
Különvélemény – A sajtólista az smafu?
A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága, azaz a MÁV KIG vette át a közelmúltban valamennyi olyan MÁV-csoportbeli cég kommunikációs feladatát, amelynek volt és még van önálló kommunikációs szervezete. A MÁV KIG részéről azonban nem először történik meg az, hogy a sajtólistára ilyen-olyan mondvacsinált okok miatt „elfelejtik” kiküldeni a sajtóközleményeket – a mostani eset előtt mondjuk egy szembeközlekedésről szóló tájékoztatás vagy éppen a hőségriadóról szóló „közlemény” volt ilyen még a nyáron. Ráadásul ez a szervezet a ma már erősen elavultnak tekinthető 5/2010 (I. 29. MÁV Ért. 2.) EVIG számú utasítás alapján működik, ahol a sajtó képviseőlit mindössze az időszakonként megjelenő lapokra, a rádióra és a tévé munkatársaira osztja – az online felületekről szó sem esik benne. Ilyen alapon akár az Index, az Origo vagy akár a RegionalBahn is fordulhat az ügyfélszolgálathoz, amelynek válasza azonban nem sajtónyilvános válasz, ráadásul sokkal hosszabb válaszadási határidővel is dolgoznak, mint sajtókapcsolatokért felelős munkatársak. (Arról nem is beszélve, hogy a sajtóval szemben az ügyfélszolgálat egy „arctalan˜” szervezet, melynek nincsenek névvel azonosított munkatársai és telefonszámai, így a gyakorlatban használhatatlanok sajtós célokra.)
A sajtókapcsolatok tekintetében ellenpélda a MÁV KIG-gel szemben akár csak a házon belül korábban működött MÁV-START-os szervezet vagy akár a Budapesti Közlekedési Központ ilyen szervezeti egysége, ahol az online médiumok éppolyan súllyal szerepelnek, kérdezhetnek és kapnak válaszokat is rövid határidővel – hogy a sajtólistát már ne is említsük! –, mint a már citált utasításban részletezett sajtótermékek munkatársai.
További kiegészítésként elmondjuk, hogy jelen írásunk megjelenése után másnap délelőtt: mostani cikkünk megjelenése (2014. szeptember 30., 17:20) után a MÁV Kommunikációs Igazgatóságáról megüzenték – az üzenetet továbbító személy nevét a módszer meglehetősen furcsa mivolta és az érintett kolléga a MÁV KIG általi kényelmetlen helyzetbe hozása miatt fedje jótékony homály –, hogy a szóban forgó közleményt a MÁV KIG csak az MTI-nek adta ki. Ezzel a ténnyel önmagában nincs mit kezdeni és csak az érintett vezetők szűklátókörűségét, alkalmatlanságát jelzi, bár a MÁV KIG kifejezett kérésére ezt leírtam. Ettől azonban a helyzet nem változik meg: a MÁV KIG és felelős vezetői számos alkalommal vétettek már ilyesfajta „bakikat”, az eseményeket láthatóan nem a megfelelő értékük szerint kezelve kommunikálnak, a szakmai kérdéseket pedig láthatóan képtelenek kezelni, csak az üzengetés megy. Az egyenes, korrekt hozzáállás semmi esetre sem.
Ha pedig már üzengetés: az érintett vezető figyelmébe ajánlom impresszumunkat, ahonnan idéznék is: „A RegionalBahn független közlekedési tartalomszolgáltató oldal.
Halász Péter

RegionalBahn információk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.