2014. 11. 19.

Magyar TRAXX-próba

Zajlik a magyar sínpárokon a Bombardier TRAXX F140MS2-es típuső mozdonyának próbája. A szokásos köröket természetesen megtették, így járt Albertirsán és a pécsi vonalon is megfordult a mozdony.


Jól halad a TRAXX F140MS2-es típusú mozdonyok honosítási folyamata. A Bombardier mozdonyát ugyan nem kísérik túlságosan a fotósok, pedig az ITL állományában lévő, az Angel Trains zöld-ezüst színeit viselő mozdony valóban feltűnő jelenség. A 186 133-as az elmúlt napok során megfordult Albertirsán, Sárosdon és Pusztaszabolcson is a próbák során, ahol különféle méréseket végeztek a mozdonnyal. Ezek részei a megszokott honosítási programnak, ahol számos, a magyar vasúton „egzotikusnak” számító biztosítóberendezési konstellációt „megszagoltatnak” a járműjelölttel – többek között emiatt szoktak felbukkanni a próbázó mozdonyok Aszód és Vácrátót, illetve Vácrátót és Budapest között is rendszeresen.

Albertirsán november 13-án járt próbázni a 186 133-as

A mostani próbáknak – mint azt írtuk korábban – kettős a célja: egyrészt az érdeklődő vevőknek a kanadai-német konszern rendkívül rövid határidővel, lényegében „raktárról” szállítani ilyen mozdonyokat és érdeklődőben éppen nincs hiány, hiszen úgy tudni, hogy a GYSEV fontolgatja a mozdonybeszerzési tenderének újabb kiírását.

2014. november 14-én Pusztaszabolcs volt az egyik célpont, a Stadler Rail magyarországi bázisának is otthont adó település és csomópont

A másik ennél már kézzelfoghatóbb: a Hamburger Hafen und Logistics AG, a HHLA többségi tulajdonában álló cseh Metrans ugyanis húsz ilyen mozdonyt rendelt a Bombardiertől, amelyek a németországi és ausztriai forgalom mellett a cseh, a szlovák és a magyar hálózaton való közlekedésre is alkalmasak. Ez a honosítás pedig mindkét fél számára jól jön, hiszen a Metrans bejárhat a saját mozdonyaival, míg a gyártó a későbbiekben az F140MS2-esekből könnyebben értékesíthet akár vasúttársaság, akár lízingcég számára példányokat, ha azok a magyarországi közlekedésre szánják azokat.

Sárosdon keresztre várt a próbázó mozdony november 14-én
(fotók: Daniel Ritz)

A Metrans első mozdonya már megérkezett a vevőhöz és 2015 első negyedévében az összes mozdony szolgálatban lesz majd, elsősorban a cég hamburgi célállomású vonatainak élén és a szolgáltató visszadhatja a bérletben nála lévő ES64F4-eseket az MRCE-nek.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.