2017. 08. 24.

Nyitás és integráció a Wiener Liniennél

A Wiener Linien a város Open Data törekvéseivel összhangban sok év különutasság után a járatok statikus adatait GTFS formátumban is megosztja, a dinamikus adatok egyelőre maradnak a saját alkalmazásban, amiből immár kettő is van.





A XXI. század kihívásaira eddig is eredményesen válaszolt Bécs, de most 19-re lapot húztak és valószínűleg nem nyúltak nagyon mellé. Az év végére 1 milliárdnál is több utast váró városi szolgáltató egyike a leginkább megbecsülteknek.

Az új okostelefonos alkalmazás a már ismert Qando funkcióin felül a WienMobil névre hallgató alkalmazás a 3 éve bevezetett WienMobil-Karte teljes funkcionalitású megfelelője, amivel teljesen kiváltják a plasztikkártyás verziót és az eddigi kártyadíjat elengedve az éves bérletet is lecserélik. A tervek szerint pár éven belül eltűnő Qandóban elérhető car2go és a Citybike Wien mellett az új program már a DriveNow és a Europcar autó- és a nextbike kerékpárkölcsönző rendszereihez is hozzáfér. Taxit is rendelhetünk a két legnagyobb szolgáltatótól (40100 és 31300). Bár a leírás szerint országosan használható az utazástervező, egyelőre csak a városon belül érhetőek el a külső szolgáltatók ajánlatai.

A közeli közlekedési lehetőségek és az útvonaltervezés mellett...

... az éves bérletünket is mindig magunknál tudhatjuk, de nem probléma az azonnali jegyvásárlás sem.

Az alap közösségi közlekedés mellett a közösségi autó- és kerékpárbérlés és a taxirendelés is bekerült az alkalmazásba (képek: Wiener Linien)

Kevésbé látványos, de fontos lépés a statikus menetrendi adatok GTFS-formátumú közzététele. Ez főleg a városba látogatók számára fontos, ugyanis ők jellemzően nem használják a helyi szolgáltatók applikációit. Viszont a Google Térképet gyakorlatilag mindenki használja és a világ fejlettebbik felén mára szinte megkerülhetetlenné vált. A dinamikus adatok ugyan még hiányoznak, de remélhetőleg erre sem kell már túl sokat várni.

Tegnap délutáni gyorstesztünkkor egy megállóra kattintva csak a menetrendet találtuk, remélhetőleg hamarosan fölkerülnek a járatok útvonalai is, ahogy az tervezéskor meg is jelenik.


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.