2018. 02. 09.

Bemutatkozott az első megújult CityBahn

Frankföld fővárosa közel egy éves csúszással kapta vissza az első teljesen felújított alacsonypadlós villamosát. A megújulás erősen időszerű volt, hiszen az intenzív használat nyomai erősen meglátszottak már a '90-es évek második felében beszerzett típusokon.


Majdnem másfél év telt el, mióta a pályázaton nyertes lipcsei IFTEC-hez szállították a 1011 pályaszámú AEG GT6N típusú villamost. Az IFTEC mára Németország legnagyobb tapasztalattal rendelkező független városi vasúti járműjavítójává fejlődött, a komolyabb baleseti helyreállításokkal, komponensek és komplett járművek fővizsgájával és modernizációjával alapozta meg hírnevét. A cég alapvetően a Leipziger Verkehrsbetriebe főműhelyét jelöli, ahol akár önjáró síncsiszolók átépítését is meg tudják oldani. Korábban az MVG 55 R2.2-es kocsijának felújításával befutócég egy részben típusazonos feladatot kapott: a VAG 14 GT6N mellé 26 GT8N2 felújítását is megrendelte. Érdekes megjegyezni, hogy a brémai BSAG inkább megválik a hasonló korú GT8N-flottájától.

Az elsőként útra kelt villamos hivatalos bemutatására tegnap került sor és november óta már a másodikon dolgoznak a lipcsei szakemberek. Az 1995 és 2000 között beszerzett teljes AEG/ADtranz-flottára kiterjedő felújítás hivatalosan 2022-ig befejeződik, így a mára már erősen elhasználódott első generációs alacsonypadlós járművek újra teljes fényükben szállíthatják újabb 20 évig az utasokat. A kezdeti hírek még arról szóltak, hogy tavaly tavasszal vagy nyáron visszaérkezik a frissítő kúrán átesett darab, de a későbbi őszi határidő is füstbe ment. Belül nagyobb változások történtek, mint azt a külső alapján várnánk: teljesen új, részben megváltoztatott elrendezésű ülések és burkolatok, a LED-alapú világításnak köszönhetően megújult világítási koncepció, míg kívül a színek elosztása és a LED-es világítás és a LED-kijelző a legfeltűnőbb változás. A korábban minden járművön megtalálható CityBahn feliratnak viszont búcsút intettek, hiszen az akadálymentességet hirdető feliratra 2011 óta nincs szükség: a hálózaton minden jármű alacsonypadlós.

Az átadón minden fél képviseltette magát (balról jobbra): Wolfgang Langer, projektvezető; Thomas Luber, a vasúti műhely ügyvezetője; Ulrich Lauel, a Vossloh vasúti jármű üzletágának ügyvezetője; Bernd Bleck, az IFTEC pénzügyi és személyzeti ügyvezetője

Kívülről a színek kissé megváltozott elrendezése, a LED-es fényszórók és a fehér LED-kijelzők mutatják a változást.

A beltérben ezentúl grafitfekete, grafitszürke és palaszürke felületek adják a vörös ülőfelületek kontrasztját, a korábbi középső világítótestek két szélre költöztetésével és az elforgatott székek miatt javul a térérzet. (fotók: Verkehrs-AG)

Augusztus végén készült képükön egy még eredeti állapotú példány vág át a Plärrer nevű téren. (fotó: Adorján Péter)

Adorján Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.