2018. 10. 18.

Jövőre is lesz 472-es

A város megrendelésének megfelelően nő a járatszám, de az új vonatok késnek. A már sokszor leállítani kívánt 472-es sorozat így újabb egy évet kap.






Németország egyik legdrágább városában nem igazán megy a nagybeszerzések menedzselése, amit a HafenCityhez kapcsolódó Elbphilharmonie és a DT5-ös metrók után a 490-es sorozatú S-Bahn esetében is láthatunk.

Májusban még arról számoltunk be, hogy sikeresen forgalomba álltak az új sorozat első példányai, de mostanra bizonyossá vált, hogy a gyártó Bombardier nem tudja határidőre szállítani a 72 darabos sorozatot. Egészen konkrétan a decemberre várt 60 helyett csak 10 egység érkezett meg eddig a Hanzavárosba, így legalább 30 darab majd csak nyárra érkezik meg.

Mégsem készülnek elég gyorsan az új vonatok. (fotó: Günter Jazbec / DB AG)

A menetrendváltáskor bevezetésre kerülő sűrítések miatt viszont a bő 40 éves 472-es sorozat megmaradt 49 egysége legalább az iskolai időszakban biztosan forgalomban marad, mert az üzemeltető számára fontos az utasok igényeinek kielégítése.

Az NDR információi szerint egy apróbb probléma viszont még így is akad az új vonatokkal: az S1-es vonal ívben fekvő peronjaiból némi anyagot el kell távolítani, hogy a ferdén álló kocsiszekrény ne érhessen hozzá a peronhoz.

Adorján Péter

1 megjegyzés:

  1. Sok baj van a Bombardier termékeivel és gyártási szemléletével mostanában az unióban és Svájcban is.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.