![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEimQCe8q_DKOnE_fabaP9HpXuroAeJ_iFAW8oGv9zXsb9Al72jAKKy89mDhjQMBxORHpCGiBZFYv-9AzrHyTCk7LHogNSe_uObjj436EemX6maoyhuMOcQth4_M2_AzU3by0kZHp0TZK-Q/s200/DSC_0316.jpg)
A České Dráhy vezérigazgatója, Miroslav Kupec megerősítette, hogy megszületett a nyertes az ötven új motorvonatra szóló pályázaton. A kiírás szerint egységenként 140 és 160 közötti ülőhelyet kell biztosítani, de három egységnek üzemszerűen összecsatolhatónak kell lennie. A tenderen indult a spanyol CAF a Civity fantázianevű motorvonattal, valamint a Siemens és az Alstom is, de végül meglepő módon a Škoda nyert, így újabb RegioPanter-ek érkezésére lehet számítani. Az érkező járművek közül 11 már biztosan Plzeň környékén fog közlekedni, a többire Csehország középső és keleti vonalain számít a ČD.
Regionális kialakítású, kétrészes Panter érkezik České Velenice állomására. A ČD-nek tetszenek a motorvonatok, rendeltek a Škoda járműveiből ismét
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A forma nem lesz teljes ismeretlen: a cseh hálózaton már 28 hasonló motorvonat közlekedik, különböző hosszúságban. A regionális forgalomra berendezett RegioPanter becenévre hallgató járművekből 20 darab háromrészes (ebből 12 csak 3 kV egyenáramról üzemel, a többi 8 db 25 kV 50 Hz-ről is), valamint 8 darab kétrészes üzemel jelenleg. A távolsági forgalomra berendezett InterPanter-ekből további 14 darab van, ezekből főleg a Prága–Pardubice–Česká Třebová–Brno gyorsvonatok vannak kiállítva.
Mellár Marcell