2019. 08. 26.

Saját EuroSprintere lesz a ČD-nek


Alkalmi vétel volt, de a ČD nem sokat huzakodott: használt, de jó állapotú mozdonyokkal erősíti a nemzetközi kapcsolatait a cseh állami vasút.






Eladásra kínálta föl az osztrák Swietelsky-csoporthoz tartozó RTS Rail Transport Service GmbH két 12 éves mozdonyát, a České Dráhy pedig meg is vásárolta azokat. A korábban 1216 901 és 1216 902 pályaszámon ismerős gépeket a Lengyelország felé közlekedő Ex 4-es viszonylatú (Wien [Bécs]–Břeclav–Bohumín–Warszawa [Varsó]) nemzetközi vonatok élén a Bécs–Bohumín szakaszon használnák majd, ezzel kiegészítve a sokszor betegeskedő 20 darabos 380-as flottát (Škoda 109E, Emil Zátopek, Messerschmitt) és a 10 bérelt Vectront.

Az összesen 5,6 millió euróért vásárolt mozdonyok Radek Dvořák, a ČD igazgatóságának tagja szerint az üzemvitelt egyszerűsíthetik, hiszen európai szinten ismert és engedélyekkel rendelkező gépek, a tervezett felhasználási területen sok esetben legfeljebb személyzetet kell cserélni, a mozdony rendelkezik a szükséges engedélyekkel.

Az RTS 1216 901 pályaszámú gépe 2017. február 24-én St. Pölten főpályaudvarán.
A mozdony biztosan rendelkezik magyarországi engedélyekkel, több alkalommal járt is az országban.
(fotó: Berky Dénes)

A most vásárolt gépek egyike, a 901-es 2010 óta bejárhat Magyarország területére, a 902-esről ilyen információt nem találtunk, mivel az engedélyeket a tulajdonos kérésére és minden géphez egyedileg adja ki a magyar hatóság. A külső megjelenést a ČD arculatához igazítják, de az AWT hasonló mozdonyainak példájából és az ÖBB-től átvett kocsikból kiindulva nem feltétlenül kapnak majd cseh pályaszámot. Még februárban írtak ki tendert mozdony vásárlására, a mostani közlemény szerint 60 helyett már 65 darabot és 200 helyett 230 km/h-s végsebességet szeretnének.

Adorján Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.