2011. 10. 21.

Megújuló állomások

Pár hónapja már, hogy megjelent a fiktív „Am See” vonalhálózat a Zusihoz. Az eddigi visszajelzések alapján a készítő szokatlan gyorsan adta ki az új változatot, amiben a technikai hibák javítása mellett a pálya környezetének szépítése is szerepet kapott.


Nem is olyan régen bővült a fikív „Am See” hálózat, ahogy arról elsőként számoltunk be. A neves Zusi-pálya fejlesztője szokatlanul gyorsan reagált a felhasználói kritikákra és kiadta a legújabb, frissített változatot a napokban. Már most fontos megjegyezni: az „Am See” legújabb, 70.0.0 jelű változatával csak bizonyos feltételek mellett kompatibilisek a korábbi menetrendek. Ez azt jelenti esetünkben, hogy egyes jelzők nevének írásmódja megváltozott. Így például a bejárati jelzők eddig „ESig” írásmódban szerepeltek, ezentúl azonban „Esig” a jelzésük. Ezt legegyszerűbben a vonatok adatait tartalmazó, .zug kiterjesztésű fájlokban módosíthatjuk.
A számos technikai alakítgatás mellett a környezet szépítésére is jutott kapaciása az építőnek. Ezek egyike, hogy számos helyen megváltoztak az utastájékoztató táblák: a korábbi lapozós rendszert imitáló helyett sok helyen  korszerű, folyadékkristályos kijelzők jelentek meg.
Egy kép a korábbi változatból: a vágányok végén a lapozós rendszerű utastájékoztatók voltak még Enduin Hauptbahnhofon

Az új változatban ezek már a modern kijelzők kaptak helyet

A másik látványos változás, hogy Inning főpályaudvarának környezete kissé megváltozott. Új városi emelek kerültek a pályába, emellett pedig modern perontetőre cserélték az eddigieket a pályaudvaron.
A régi, szögletes perontetők helyett új, modernebb vonalvezetésű védőtetők jelentek meg Inning főpályaudvarán – természetesen az új utastájékoztatókkal együtt

Az inningi torony tövében egy tartalékszerelvény is megjelent. Mellette a Magyar Virtuális Vasúttársaság személyvonata húz be a pályaudvarra

A pálya legújabb változata a www.elorien.ch oldalról tölthető le.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.