2012. 06. 15.

Jön az új troli!

E sorok megjelenésével egyidőben mutatja be a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV a főváros új trolibuszát. Az Ebreswaldéból használtan vásárolt MAN/ÖAF Gräf & Stift NGE 152 M17/M18 típusú kocsik első példánya, a 350-es pályaszámú jármű szolgálatba állhat.




A kocsik forgalomba állítását a június 12-i hatósági vizsga, majd az azt követő, a forgalomba állításhoz szükséges utolsó beállítások előzték meg. A kocsi immáron a „Próbajárat” matrica nélkül, működő utastájékoztató berendezéssel áll majd forgalomba.
Az eberswaldei BBG trolijait 1993-ban és 1994-ben állították forgalomba, akkor az Ikarus-GVM 280.93 típusú kocsik helyett és mellett szolgálták a kisváros utasait. A BKV számára a járművek előrehaladott kora ellenére is jelentős fejlesztés a buszok forgalomba állítása, hiszen a csuklós járművek közül ez a típus az egyetlen, amelyik alacsonypadlós kialakításának köszönhetően esélyegyenlő utazási lehetőséget kínál – ráadásul a csuklós flotta átlagéletkorát is valamelyest javítják az új kocsik. Az első kocsik közel egy esztendeje, július 9-én érkeztek meg Budapestre.
A 350-es még a troligarázsban, a próbajáratok megkezdése idején
(fotók: Halász Péter)
Érdemes megjegyezni, hogy a Berlin Eberswalde városában 2012. június 25-én búcsúztatják az aktív szolgálatból az utolsó, 011-es pályaszámot viselő MAN/ÖAF Gräf & Stift NGE 152 M17/M18 típusú kocsit.
Az első kocsi, a 350-es a 80A viszonylaton áll forgalomba. Hétköznap általában üzemkezdettől este nyolcig szolgál a jármű a 80A viszonylaton jár majd a Keleti pályaudvar és a Csertő utca között, hétvégén pedig a hosszú 80-as viszonylaton rója a köröket a Keleti pályaudvar és az Örs vezér tere között. A menetrendben meghirdették az alacsonypadlós indulásokat.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.