2012. 08. 17.

Duóvillamost vesz Chemnitz

Az NDK fennállásnak idején Karl-Marx-Stadtként ismert városban 1990 óta példaszerű tramtrain-rendszer alakult ki. Az idők során azonban szükségessé vált a flotta bővítése, ráadásul a korábbi Variobahn-típusokat nem gyártják már, a Stadler csak a márkanevet vitte tovább. Kocsira azonban szükség van, így a  Verkehrsverbund Mittelsachsen most a Vosslohtól rendel új villamosokat.


A 2014-ben forgalomba álló járművek beszerzésére 42,3 millió eurót, mintegy 11,8 milliárd forintot fordítanak. Ezért az összegért a Vossloh nyolc szerelvényt szállít, további kettőre pedig opciós jogokkal rendelkezik a vevő. Az összeg előteremtésében Szászország tartományi kormányzata és az EU is segített.
A 37 méter hosszú CityLink típusú kocsikban 94 ülőhelyet alakítanak ki. A 100 km/h legnagyobb sebességű jármű villamosberendezéseit a Vossloh-Kiepe, a járműszerkezeti részt a Vossloh Rail Vehicles szállítja.  A kocsik 600 és 750 V-os egyenáramról üzemelhetnek, illetve dízel üzemmódban felsővezeték nélkül is közlekedhetnek majd. Erre Burgstädt, Mittweide és Hainichen eléréshez lesz szükség, itt a regionális vasúti hálózatot vonják majd be a CityBahn Chemnitz rendszerébe.
Megjegyzendő, hogy ez a három szakasz a 2020-ig kialakításra kerülő 226 kilométeres tramtrain-hálózat első eleme.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.