2012. 10. 15.

Munkában a kék Volvók

Szolgálatba álltak a Hollandiából használtan vásárolt Volvo 7700-as autóbuszok a fővárosban. Az új budapesti busz-színterv szerint fényezett kocsik azonban még csak „félkészek”: a honosításuk, a hazai igények szerinti átalakítás majd csak a nagykörúti villamospótlás végeztével kerül terítékre – addig szükségből közlekednek a járművek a fővárosi utakon. Meglestük az „új” buszokat az első üzemnapon.


Több autóbusz-viszonylatról – így a 31-esről, a 44-esről és a 45-ösről – átirányították a csuklós autóbuszokat a nagykörúti villamospótló járatra, amelyek október 13-ától november 5-éig ingáznak a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között. Az érintett vonalakon sűrített menetrenddel szóló buszok álltak forgalomba; viszont az így keletkezett járműhiányt csak a Hollandiából használtan vásárolt Volvo 7700-asok egy részének ideiglenes forgalomba állításával tudta kezelni a BKK és a BKV.
A buszok kívül már az új budapesti Sky Blue színben pompáznak, de a belső átalakításuk még várat magára. Erre csak a kényszerű premierre okot adó nagykörúti vágányzár után kerülhet sor. E munkák során kapnak a kocsik nyitható ablakokat, utastájékoztató rendszert, klímaberendezést. Addig ezek nélkül közlekednek a járművek, jellemzően az a 8-as, a 105-ös és a 178-as autóbusz vonalán.
A 178-as autóbusz vonalán közlekedő MFW 532-es rendszámú jármű éppen indul a nem éppen dicső állapotú Keleti pályaudvar melletti végállomásról

Nem sokkal később pedig az MFW 533-as érkezik a Keletihez. A kocsik nem kaptak még magyarországi kijelzőt, így a szélvédő mögötti táblán jelzik az aktuális viszonylatot

Az utastérbe már bekerültek a jegykezelők. Az ablakok nem nyithatók, így az őszi reggelen könnyen bepárásodnak. A nem nyitható ablakfelület ellenére viszonylag vállalható időjárás van a járművekben

Az új Sky Blue színekkel kombinált fekete felületek határozottan jól állnak ezeknek a járműveknek

A 178-as vonalán dolgozott az első budapesti üzemnapján az MFW 531-es is

Az MFW 511 pedig a 8-asra kapott beosztást
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

4 megjegyzés:

  1. A kijelzőhöz: Elvileg az van bennük, én úgy tudom, hogy a Futáros vezérlőre várnak, arra a pár hónapra meg nem vesznek bele egyet, inkább marad a tábla. Gondolom az előző helyükön is valami "saját" vezérlő volt benne, amit még tudnak használni, azért nem adták el a busszal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg nincs bennük vezérlő, kiszedték őket. Ha mégis lenne, akkor a FUTÁR-t fejlesztő cég ajánlott fel erre a pár hónapra vezérlőt hozzájuk, de az meg nem érte meg, olyan drága volt.

      Törlés
  2. Szépek ezek a buszok, de ma sikerült egy tömött 105-re felférni, ugyanaz a gond, mint ami a 412-ön, a 2+2 székes elrendezés nem a belvárosba való, főleg úgy, hogy középen az állóhelyeknél van 2 lehajtható ülés, amit az összes nyugger rögtön kiszúr, így elég kevés állóhely van középen. Továbbá érdekes a szemetes a középső ajtónál, mert nagy tömegben nem szívesen lennék az, akit odapaszíroznak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jobb helyeken abba a szemetesbe csak elhasznált jegyeket dobnak. :)

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.