2012. 12. 06.

Kétórás sztrájkra készülnek a mozdonyvezetők

A Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) szerdai küldöttközgyűlése munkabeszüntetésről döntött: a kétórás sztrájkot 2013. január 24-re hirdette meg.

 Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében a MOSZ azzal indokolta döntését, hogy a munkáltató elutasította a kollektív munkaügyi vitára tett kezdeményezését a munkakörülmények javításáról.
A szakszervezet csütörtökön elkezdte a sztrájktámogató aláírások gyűjtését a mozdonyvezetők között. A szakszervezet a követelések jogszerűségének megállapítását előzetesen megkéri a bíróságtól, és továbbra is kész a tárgyalásokra – közölte a MOSZ.
A szakszervezet honlapján található sztrájkfelhívás szerint a MOSZ idén augusztusban felmérést készített a mozdonyvezetők munkavégzési körülményeiről és a járművek közlekedésbiztonsági állapotáról. A 24 órás felmérés eredményeit feldolgozták, és november 15-én kollektív munkaügyi vitát kezdeményeztek a MÁV-Trakció vezetésénél.
A munkáltató elzárkózott a munkaügyi vita lefolytatása, illetve az egyeztető bizottság felállítása elől. A MOSZ november 21-én megalakította a sztrájkbizottságot, és november 26-án ismét kérte a cégvezetést, hogy a kollektív munkaügyi vitát folytassa le, de válasz erre a levélre nem érkezett - közölte a szakszervezet.
A honlapon olvasható tájékoztatás szerint ezért hirdetett munkabeszüntetést a szakszervezet. A 2013. január 24-re tervezett kétórás, a személyszállítást érintő sztrájk után kétnapos munkabeszüntetést tartanának január 29-30-án. Ezt január 31-én kétórás, február 7-8-án pedig kétnapos sztrájk követné az árufuvarozásban. A február 11-től 15-éig tartó munkabeszüntetés ismét a személyszállítást, a február 18-tól 22-éig tartó pedig az árufuvarozást érintené. Február 25-én nulla órától kezdődne a határozatlan ideig tartó sztrájk a személyszállítás és az árufuvarozás területén is.
A MOSZ öt pontban foglalta össze követeléseit. Kérik, hogy a MÁV-Trakció lássa el klímaberendezéssel a saját és az általa üzemeltetett járművek vezetőállását, hogy a mozdonyvezetők ne kapjanak hőgutát a nyári tartós kánikulában. Kérik, hogy a vezetőállásokat védjék az egészségre káros erős huzattól, illetve azt, hogy a vasúttársaság lássa el megfelelő minőségű járművezetői székkel valamennyi saját és általa üzemeltetett járművet, így biztosítva a mozdonyvezetők egész testére ható káros rezgések elleni védelmet.
A szakszervezeti követelések között szerepel, hogy a munkáltató ne alkalmazza a sorozatos és egymást követő késő esti-kora hajnali kezdési vagy végzési munkaidő-beosztásokat. A vasúttársaság emellett biztosítsa a jelentkezési helyeken a jogszabályokban, a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott vállalati utasításban, és az egyéb rendelkezésekben rögzített feltételeket - tette közzé a MOSZ.

MTI

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.