2013. 03. 12.

Vágják a centit

Egyre közeledik a magaspadlós villamosok búcsúja a Berlin melletti kis villamosüzemben, Strausbergben. Bár még forgalomban vannak a csehszlovák eredetű KT8D5-ösök, de hamarosan alacsonypadlós szerelvények jelenhetnek meg.





A Strausberger Eisenbahn 1995-ben három KT8D5-ös villamost vásárolt a kassai villamosüzemtől. A 89-es számon működő villamosviszonylaton általában két vonat ingázik, a harmadik kocsi pedig tartalékként szolgál. Idővel csatlakozott a flottához az eredetileg New Orleansnak szánt T6C5-ös szóló motorkocsi is, amely 2003 óta van Strausbergben és a kevéssé frekventált időszakokban merészkedik ki az utcára.

A 22-es pályaszámú KT8D5-ös 2011 őszén a strausbergi állomás előtti villamosvégállomáson. A típus napjai megszámláltattak
(fotó: Halász Péter)

A villamosüzem 2010-ben egy rövid ideig Berlinből kölcsönkapott egy rövid, kétirányú Flexity-t, majd a jó tapasztalatok nyomán rendeltek is kettőt belőlük 2011 őszén. A kocsikat a Bombardier a BVG megrendeléséhez csapta hozzá és így 2013. február 27-ére virradó éjjel az első meg is érkezett Strausbergbe – holott a szállítást csak márciusra tervezték.

Az első Flexity, a 0041-es pályaszámú villamos még a járműtelepen
(forrás: Strausberger Eisenbahn)

Az első, 0041-es pályaszámú, a BVG színterve alapján festett, Bautzenben gyártott villamos azóta megkezdte a próbafutásokat. A második kocsi beérkezésével és a járművezetők képzésének lezárultával a magaspadlós villamosokat még a tavasz folyamán, várhatóan március végétől felváltják az új kocsik. A tervek szerint a három KT8D5-ösből egy és a T6C5-ös marad meg tartalék járműként, a többi villamostól megszabadul az üzemeltető társaság.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Kár a színtervért... Jó volt az egyedi festés..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt a flottaszínt Kassáról emelték át 1995-ben. Nagyon régóta üzemeltek használt eszközökkel, megérdemelte az üzem az új kocsit. Érdekesség, hogy minden kocsin van 2 jegyvizsgáló és majd' mindig találnak jegy nélküli utast, aki 1,20 € helyett 41,2 €-t fizethet. :-)
      Német források szerint a színtervbe nem nagyon volt beleszólás, mert papíron a BVG rendelte meg csak Strausbergbe lett szállítva.
      http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,6303590
      http://strausberg-live.de/Berichte/detailw.php?open_event=46894

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.