2013. 10. 13.

Balhé a váci vonalon

A MÁV kezdeményezte, hogy a Göd–Vác vasútvonalon a felújítás alatt is lehető legyen a kétvágányú forgalom – közölte a MÁV-START szóvivője az MTI-vel október 11-én.

A vasúttársaság azután fordult a kivitelező és a beruházó cégekhez, hogy az elmúlt napokban a biztosítóberendezések meghibásodása, felsővezeték-szakadás és kábelvágások miatt kiszámíthatatlanná vált a vasúti közlekedés, és a járatok késése időnként elérte a 120 percet is.
Szabó Anett elmondta, hogy ha a beruházó hozzájárulása után a kivitelező lehetővé tenné két vágányon a vasúti közlekedést, akkor a felújítás során előálló problémák esetén egy vágányon mindenképpen lehetne közlekedni.
Amennyiben továbbra is csak egy vágány áll rendelkezésre, probléma esetén egyirányúvá válik a vasúti közlekedés – mutatott rá.
Ebben az esetben a forgalmasabb irányban közlekedtetnék a vonatokat, reggel Budapest, délután Vác felé, a kisebb utasforgalmú irányba pedig vonatpótló buszokkal szállítanák az utasokat. Ehhez Gödön tartalékbuszok állnak rendelkezésre.
Hozzátette: a MÁV megvizsgálta azt a lehetőséget is, hogy a felújítás idejére leállítják a vonatforgalmat, és helyettesítő busszal viszik az utasokat, de a 22 ezres utasforgalom mellett ez nem lehetséges.

MTI

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.