2014. 01. 22.

Osztrák kocsikat vesz a RegioJet

Közel félszáz vasúti kocsit vásárol az ÖBB-től a cseh RegioJet. Az új kocsikat a meglévő szolgáltatás bővítésére használják majd.


Összesen 45 személykocsit vásárol az ÖBB-től a cseh magánvasúti operátor, a RegioJet. A használt járművek nem a DB AG-val kooperálva üzemeltetendő Prága–Berlin–Hamburg vonalra kerülnek majditt várhatóan vadonatúj, aradi kocsik járnak majd –, hanem a meglévő, Prága, Ostrava és Harivov, illetve a szlovákiai Zsolna felé közlekedő járatok férőhelykínálatát bővítik majd.

Az ÖBB szürke-vörös kocsijai közül 45 hamarosan sárga lehet

A mostani vásárlásnak köszönhetően a RegioJet márciustól tíz kocsis vonatokat tud közlekedtetni. A szolgáltató 2011 szeptemberében indította el Prága és Kelet-Csehország közötti járatait és azóta már napi tíz pár személyszállító vonattal várja az utasokat. A RegioJet a mozdonyait a ČD-től és olasz magánvasutaktól vásárolta; a személykocsi-állományt pedig az ÖBB-től szerezték be.
Az ÖBB-nél számos személykocsi vált feleslegessé a Railjetek forgalomba állításával, így nyílt lehetősége az osztrákoknak a járművek eladására vagy bérbe adására is.

Az ÖBB-nél számos személykocsi vált feleslegessé a Railjet-vonatok forgalomba állításával, így könnyen osztogatja a járműveket az osztrák vasút
(fotók: Magyarics Zoltán)

Halász Péter

8 megjegyzés:

  1. Nagyon kényelmesek azok az ÖBB kocsik...

    VálaszTörlés
  2. A MÁV-START kényes úri gusztusának vajon nem felelnek meg az ilyen kocsik? Mert éppenséggel lenne mit kiváltani velük, lassan a nyakukra rozsdál a roncsderbi. Vagy a kis darabszám miatt ez nem buli?

    VálaszTörlés
  3. Méghogy kis darabszám... Épp most vett a ČD is 80 ilyen ÖBB Intercity kocsit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aham, tényleg. Akkor főleg áll a kérdésem, ld. alább. A CseFeRe is hazalomizott egy csomó olyan kocsit (pl. ex-InterRegio), ami nálunk sem lett volna megvetendő portéka. Nekem úgy tűnik, hogy a MÁV nem nagyon töri össze magát azért, hogy túllépjen a Bhv-By-Bo tengelyen.

      Törlés
  4. Végülis, ha úgy nézem, akkor az 51 darab Railjet 51×7=357 személykocsit váltott ki. Ami nyilván ennél picivel kevesebb és ezek egy része marad belföldön, pl. a Schlierenek pótlására. De ha azt nézem, hogy van cirka 200-250 darab Z-kocsi, ami elvileg nem csinál semmit, akkor azért jó lenne, illetve lassan már csak lett volna a MÁV-csoportnak is rámozdulnia.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Schlierenekből is hegyek álltak mindenhol (pl. Zentrafriedhof, Neufeld, Schwadorf), meg akkor Z-kocsiból is csak összerakunk 125 biztosan eladásra kínáltat. Kíváncsi lennék, hogy a MÁV-START a romjai helyett miért nem ugrik rá egy ilyen bulira, ahol legalább 200 jó kocsit kaphat. Vajon megpróbálták egyáltalán? Ha nem, miért nem? Parasztinga meg By helyett Schlieren, poznani heringes helyett Z-kocsi... ez azért elég minőségi cserének tűnik. :)

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.