2014. 03. 04.

Megújul a metróflotta

Az elmúlt évek során komoly fejlesztés volt már a metróvonalak járműparkjában, de ez nem minden vonalat érintett. Londonban a nagyprofilú vonalak után most a „Tube” került sorra, ide 250 új vonatot rendelne a Transport for London és a London Underground.


Várja a jelentkezéseket a London Underground, a lonodni metróhálózat üzemeltetője a jelentkezőket arra a projektre, aminek keretében 250 új vonatot vennének a jobbára mélyvezetésű londoni metróhálózatra, a formája miatt csak csak „Tube” néven emlegetett kisprofilú vonalakra.
A London Underground tervei szerint a vonatok közül 100-100 a Piccadilly és a Central vonalakra kerülne, míg negyven vonal a Bakerloo Line flottáját fiatalítaná. További tíz vonatot a Waterloo & City Line kapna majd az elkövetkező évek során. E szerelvények lennének az első klimatizált utasterű Tube-szerelvények a brit fővárosban. Emellett a London Underground elvárásai szerint a vonatok teljes hosszukban átjárhatók lesznek, ami szintén újdonság a mélyvezetésű vonalakon, de a kéreg alattiakon is, ahol csak a legújabb szerelvényeken van ilyen lehetőség.
Az új járműveken a vonalakon már telepített vagy telepítendő új vonatvezető rendszer is működik majd, ami hasonló a budapesti M2-es metróvonalon már üzemelőhöz, ez is CBTC, azaz kommunikéció alapú járművezérlés lesz.

A Siemens már megmutatta elképzelését az új londoni metróra nézvést. Az Inspiro London makettjét a 2012-es InnoTrason örökítette meg Magyarics Zoltán

A London Underground a fejlesztéstől azt várja, hogy a vonatok kevésbé lesznek zsúfoltak: a Piccadilly Line esetében egyenesen 60%-os bővítést terveznek, aminek eredményeként óránként és irányonként 33 új vonat közlekedhet, ha 2025-ig megvalósul az új vonatvezető rendszer kiépítése és a járművek szolgálatba állítása. A Central és a Bakerloo esetében 25%-os növekedéssel számolnak. A Centralon 2030-ig óránként és irányonként ugyancsak 33 vonat közlekedne, míg a Bakerloo esetében 2033-ig 27 vonat lenne az óránként és irányonként rendelkezésre álló mennyiség. A Waterloo & City Line esetében pedig 2032-ig szeretnék a kínálatot óránként harminc vonatra bővíteni.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Volt majd' 20 éve egy másfél órás X-Akták epizód, ami egy mutáció miatt emberméretűre nőtt piócáról szólt. Na kb. az nézett ki így.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.