2014. 08. 02.

Siklott az EC

Augusztus első napján este kisiklott a Grazból Saarbrückenbe közlekedő EuroCity a mannheimi főpályaudvaron. A balesetben 35-en megsérültek, közülük négyen súlyosan.


A Grazból Saarbrückenbe tartó EC 216-os összeütközött egy Duisburgból Sopronba tartó, az ERS Railways „zászlója” alatt közlekedő DGS 40635-ös számú tehervonattal a mannheimi főpályaudvaron pénteken 21 óra körül. A balesetben több személy- és teherkocsi, valamint a tehervonat mozdonya kisiklott, az EC két kocsija az oldalára dőlt. A tehervonatot továbbító mozdony, az ÖBB 1116 074-es számú Taurusa az ágyazaton állt meg, az első konténerszállító kocsiról pedig lecsúszott a rakomány. A tolt vonatban elsőként közlekedő 73 80 80-91 300-2 pályaszámú, Bpmbdzf sorozatú vezérlőkocsi a vágányon maradt, a mögötte lévő két másodosztályú termes kocsi siklott ki és borult oldalra, miután a párhuzamosan közlekedő tehervonat beleütközött. A vágányhálózat elvileg akár erre lehetőséget adna is biztonságos módon, így egyelőre nem szeretnénk találgatásokba bocsátkozni a baleset kapcsán.

A baleset utáni pillanatokban készült felvétel
(forrás: SWR)

A mentés pillanatai

Az biztos azonban, hogy a balesetben a két kocsiban utazó mintegy száztíz utasból harmincöten megsérültek, közülük négyen súlyos sérüléseket szenvedtek. Összesen tizennégy utast szállítottak kórházba a mentők. A vonat többi utasa sértetlenül úszta meg az esetet.

Összesen harmincöten sérültek meg, közülük négyen súlyosan. Tizennégy utas szorult kórházi kezelésre
(fotók: Markus Proßwitz / via Morgenweb)

A híradások felhívják a figyelmet arra, hogy szerencsére a vonatok viszonylag lassan közlekedtek, ellenkező esetben sokkal súlyosabb tragédiába torkollhatott volna az esemény.
Érdekesség, hogy a Focus Online értesülései szerint a baleset előtt nem sokkal felhívták a két kocsi utasainak figyelmét arra, hogy hagyják el azokat, azon oknál fogva, hogy a járművek klímaberendezései felmondták a szolgálatot. A két eset között nincs összefüggés, illetve nem kívánták ezeket megerősíteni a vasút és a szövetségi rendőrség képviselői. Az viszont biztos, hogy a szakemberek vizsgálják a baleset okait.

A Rhein-Neckar Fernsehen tudósítása a balesetről

A baleset miatt az éjszaka során lezárták a mannheimi pályaudvart, de reggelre négy vágányon ismét haladhat a forgalom, közölte a DB AG. Emiatt azonban késésekre kell számítani a térségben. A helyreállítás kapcsán a DB AG azt közölte: a mannheimi pályaudvar 1-4. vágányai továbbra is a forgalom elől elzárva maradnak, a kisiklott vonat műszaki mentése várhatóan hétfőn is tart még.

Halász Péter

6 megjegyzés:

  1. Még az a szerencse, hogy itthon ilyen nem történik!

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Ha egy vonat oldalról belemegy egy másikba és felborítja azt nem nevezném siklásnak.Ha kisiklik egy jármű az teljesen más folyamatot takar.Többet vártam egy szakmai oldaltól. Ez számomra bulváros és szakmaiatlan. : (

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem az eset részletes körülményeit taglaló szakcikkről van szó, illetve nem a baleset-vizsgálati jegyzőkönyvet idézte a szerző, – akinek egyébként nem akarok fogadatlan prókátora lenni, de mivel itt egy "egyszerű" újsághírről van szó, sem bulvárosnak, sem szakmaiatlannak nem érzem a "kisiklik" kifejezés használatát.

      De mit is mond erről a Magyar Értelmező Kéziszótár?
      "kisiklik (ige) 1. Pályájáról lekerül; egy sínen közlekedő jármű kerekével a sínről kiugorva a pályán kívülre kerül. (...)"

      Hogy hogyan kerül le a sínről (ugrott, vagy lökték), arról nincs szó...

      Törlés
    2. A baleset következtében négy kocsi kisiklott, ebből kettő az oldalára borult. Az ige – bátran vállalom – szakmai szövegben is megállja a helyet éppúgy, mint esetünkben egy híradásban.

      Törlés
  4. Nektek siklott nekem nem,Ti olvassátok továbbra is a regionalbahn.hu-t én nem.
    Ennyi.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.