2015. 05. 13.

Kisiklott tehervonatok Erstfeldben

Kisiklott egy tehervonat két mozdonya Svájcban, miután egy másikkal ütközött. Az Erstfeld állomáson történt balesetben ugyan nem sérült meg senki, de a fontos észak-déli tranzitútvonalon, a Gotthardon komoly gondokat okoz a baleset.


Nem sokkal éjfél után, egészen pontosan 0 óra 3 perckor a május 13-ára virradó éjjel Erstfeld állomáson két tehervonat ütközött össze. A balesetben nem sérült meg senki, de az egyik vonatot, az SBB Cargo szerelvéynét továbbító Re 6/6 11673-as éés az Re 4/4II 11333-as kisiklott. Az eset akkor történt, amikor a két mozdony által továbbított vonat dél felé haladt ki az állomásról, miközben oldalról találkozott a BLS Cargo szintén ebbe az irányba tartó vonatával.
Az SBB közlése szerint az SBB-s tehervonat mozdonya és három konténerszállító kocsija kisiklott, ám veszélyes rakomány nem volt a járműveken.
A baleset okait a szövetségi hatóságok vizsgálják.
A balesetet szenvedett járműveket daruval rakták vissza a pályára, a komoly károkat szenvedett vasúti pályát pedig elkezdték helyreállítani, ám mivel a baleset a váltókörzetben történt, itt komoly munkák vannak még hátra.

(fotók: SBB)


A baleset helyszíne

Az SBB közlése szerint a nemzetközi vonatok a Zürich–Milánó tengelyen Zürich és Bellinzona között nem közlekednek, a belföldi vonatok pedig Arth-Goldau és Göschenen, a regionális járatok pedig Flüelen és Göschenen között nem járnak. A vonatok buszokkal pótolják, emiatt 60-90 perccel hosszabb utazásra kell számítani a vasutat választóknak. Egyben az SBB azt is javasolta, hogy az Olaszország felé utazók a Gotthard helyett a Simplon felé tervezzék utazásukat. Az előzetes becslések szerint 19 órakor indulhat meg korlátozottan a vasúti forgalom Erstfeldben.
A mostani baleset is felveti annak kérdését, hogy mennyire biztonságos a svájci vasút, illetve a vonatbefolyásoló rendszerek? Ha itt is bebizonyosodik, hogy továbbhaladást tiltó jelzés ellenére indult meg az egyik vonat, akkor ismét komoly érv lesz az Integra-SIGNUM rendszer felszámolása és az ETCS legalább Level 1-es, de inkább a Level 2-es szintű kiépítettségének mielőbbi teljes körű bevezetése. Legutóbb komoly feltűnést keltő baleset februárban volt Rafznál, ott két személyszállító vonat ütközött össze.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.