2016. 11. 07.

Keletre mennek a Sisik!

Az ÖBB, úgy tűnik, talált vevőt az egykori parádéslovaira: a 1014-es sorozatú gépek évek óta várták sorsukat Bécsben, majd Linzben és St. Pöltenben – most pedig keletre veszik az irányt az egykor Budapest és Bécs között is ingázó mozdonyok.


Keletre, a hírek szerint Romániába tartanak az ÖBB egykori 1014-esei néhány 1042-es és 1142-es társaságában. A gépek sorsa egyelőre nem ismert, a felújítás éppúgy benne van a pakliban, mint a selejtezés. A 1042-esekre és a 1142-esekre valószínűleg ez a sors vár, de a Sisik talán még új életet kezdhetnek, hiszen alkalmasak a Kelet-Európában alkalmazott 25 kV 50 Hz-es váltóáramú felsővezetékről való üzemre is.


A Sisik és a 1042-esek 47393-as számú vonatként indultak Wien-Penzingből Hegyeshalom felé, ahová e sorok megjelenése környékén futhatnak be. A vonatot a 1042 023-as üzemképes gép továbbította. A vonat a géptől számítva az alábbi mozdonyokból álllt: 1014 003, 1014 008, 1014 018, 1014 011, 1014 010, 1014 017, 1014 007, 1014 015, 1014 005, 1014 014, 1014 002, 1014 012, 1014 004, 1014 016, 1142 656, 1142 619, 1142 703, 1014 013 és 1014 009.
Felvételünket a szomorú sorsú, az éppen a Verbindungsbahnra kanyarodó mozdonyvonatról Florian Kubele készítette Bécsben, Ober Sankt Veit közelében.

Halász Péter

13 megjegyzés:

  1. De kár értük... Gyönyörű gépek voltak!

    VálaszTörlés
  2. a 1042-esek voltak nagyon szépek...A Sisi sajnos egy ritka rossz konstrukció volt..

    VálaszTörlés
  3. Istenem de jók lennének ezek még a Startnak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra azért ne vegyél mérget... Bár 4 kocsis IC-hez elég a teljesítmény, elég öszvér technika a hírek szerint, a gyártó üzem már beolvadt/eltűnt, kicsi a sorozat - valószínűleg nem egy leányálom életben tartani őket, pl. alkatrészellátás viselt dolgai és hasonlók. Bár akinek Eurosprinterből is csak 10 darabos a flottája... :D

      Törlés
    2. Sok részegysége megegyezik a samuval ( az üzemképtelen vagy sérült gépekből a samuk is kaphattak volna alkatrészt) ergo annyira nem lett volna zsákba macska

      Törlés
  4. 49483 számon halad át Magyarországon az éj leple alatt a FOXRail menetvonalán. Elvileg már Magyarországon kellene haladnia valahol Komárom és Tatabánya között. Lőkösházánál a CFR Marfa veszi át. Aki ügyes az csináljon sztár fotót vagy videót. Én selejtezést valószínűsítek. (Bár kitudja.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Iemig-en hogy tudnám megtalálni?
      Mert a 49483-ra nem dob ki semmit.

      Törlés
    2. A Foxrail vonatát nem találod meg rajta, nincs MFB a gépükön, ergo nem látszik.

      Törlés
  5. A mozdonyvonat reggel 7 előtt haladt át a Déli Összekötő hídon Ferencváros felé

    VálaszTörlés
  6. A legszebb mozdonyok. Kár, hogy műszakilag nem sikerültek valami jól.

    VálaszTörlés
  7. Akkor ezek a 1014-esek most teljesen vezérelt tirisztorosak, vagy GTO-sak vagy IGBT-sek, mert a német Wiki mindet említi? Lehet, hogy gyárilag tirisztoros volt a típus és csak utólag átépítették át modernebb félvezetőre a szolgálat-készség javítása érdekében?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A trakcióátalakítók vezérelt tirisztorosak, a segédátalakítók pedig IGBT-sek.

      Törlés
  8. Én fényképet szeretnék látni, amint Romániában a CFR Marfa viszi őket.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.