2017. 06. 16.

Hétvégi gyors – 2017. június 10–16.

Forgalomban az új KISS-ek, bemutatkozott az észak-olasz bimodális FLIRT és esténként sűrítik a helyijáratokat Münchenben. Hírösszefoglalónk a hétvége előtt.


Forgalomba álltak az új Westbahn-motorvonatok


Bécs | Ausztria — Június 14-én forgalomba álltak az első új motorvonatok az osztrák Westbahn GmbH-nál. A társaság a Stadler Railtől rendelt a korábbiakhoz hasonló, de azoknál rövidebb emeletes motorvonatokat. A szerelvények immáron megkapták az üzemhez szükséges engedélyüket, így a menetrend szerinti személyforgalomban is bevetheti az új szerelvényeket az üzemeltető.
A vonatok kvázi próbaüzeme a Wien Westbahnhof és Wien Hauptbahnhof között közlekedő „WESTshuttle” nevű járatokon indult be: ezek a vonatok az ÖBB távolsági forgalmát lebonyolító pályaudvar és a WESTbahn által használt pályaudvar közötti vasúti kapcsolatot teremtik meg. A vonatot a WESTbahn járatokra megváltott jegyekkel vehetik igénybe az utasok, akik egyben ki is próbálhatják az új szerelvényeket. Két új szerelvény a rendes üzemet bővíti jelenleg, decembertől pedig az új vonatokkal a félórás követést tervezi felvenni Bécs és Salzburg között a szolgáltató.


Este sűrít az MVG


München | Németország — A Münchner Verkehrsgesellschaft mbH (MVG) június 16-tól a MetroBus vonalakon bővíti a 10 perces ütemet, vonaltól függően az eddigi 20 órás határ 21 és 24 óra közé kerül. Június 19-től a 183-as este Daglfing S-Bahn-állomás helyett Trabrennbahn megállóig közlekedik, a 193-as és 197-es követése hétvégén 20-ról 10 percre változik. Ezzel párhuzamosan eltörlik a 21 óra utáni kötelező első ajtós felszállást, hogy gyorsítsák az utascserét, viszont több jegyellenőrt állítanak szolgálatba az esti időszakban a hálózaton.


Itt a bimodális FLIRT!


Bussnang | Svájc — Bemutatta a Stadler Rail az első duó üzemű, bimodális FLIRT-motorvonatot, amit az olasz Valle d'Aosta régió számára gyártottak. a motorvonat teljesértékű járműként közlekedhet a 3 kV-os egyenáramú felsővezeték alatt éppúgy, ahogy dízel üzemben a nem villamosított vonalakon. A járművek tervezésénél fontos szempont volt, hogy a vonat tengelynyomása nem lépheti túl a 18 tonnát.

A motorvonatok markáns külső megjelentést kaptak, a tiszta vörös fényezés jól áll a szerelvénynek. A kép bal szélén látszik a dízelhajtás modulja is

A járművek felsővezeték nélküli hajtásáról két Deutz-dízelmotor gondoskodik

Ilyen az észak-olasz FLIRT utastere
(fotók: Stadler Rail)

Az olaszok még 2015 májusában rendeltek öt bimodális motorvonatot, a fejlesztésre szánt közel két év alatt sikerült megépíteni a szerelvényeket. A felsővezeték nélküli üzemhez a GTW 2/6-os motorvonatokból ismert hajtóegységet illesztették a motorvonat közepébe, a hajtásról két V8-as Deutz-motor gondoskodik, amelyek károsanyag-kibocsátásra az Euro IIIB szintet is teljesítik az eszközök. A 66,8 méter hosszú motorvonat végsebessége 140 km/h. Az európai normál nyomtávolságú hálózaton ez az első bimodális FLIRT, korábban csak az észt Elektriraudtee számára gyártott külön villamos és dízel járműveket. 

Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Érdekes, hogy a olasz FLIRT-nél nem a két Jacobs-forgóvázon nyugvó dízelmodult építették be, hanem egybekerült az egyik hagyományos kocsiszekrénnyel.

    http://railengineer.uk/wp-content/uploads/FLIRT-DMU-online-1024x436.jpg

    2-vel több tengely a tengelyterhelés csökkentésében segített volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Külön kocsiszekrénybe került, csak az itteni képeken nem jól látszik: https://i0.wp.com/railcolornews.com/wp-content/uploads/stadler_FLIRT_valledaosta04MaurizioTolini_20170616.jpg?resize=800%2C534

      De ez a dupla-Jacobs ez FLIRT-specifikus megoldás, a GTW nem forgóvázas, hanem Rowan-rendszerű, mint a Fogaskerekű régi motorvonata: a hajtott rész merevkeretes 2/3 tengelyes, amire támaszkodik a két, utasokkal elfoglalt kocsiszekrény.

      Törlés
    2. Köszönöm az infót, belenagyítva az itteni képbe némi bogarászás után látszik, hogy tényleg külön kocsi. :)

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.