2017. 10. 04.

Kocsifelújítás a belföldi forgalom számára

Felújított kocsikat állít forgalomba hamarosan a ČD az R17-es viszonylaton Prága és České Budějovice között. A cseh állami társasággal ezen a viszonylaton ugyan nem versenyzik senki, de ennek ellenére fontos az állami cégnek a magas színvonalú szolgáltatás, hiszen a távolsági buszjáratok közvetetten azért jelentős versenytársai vasúti közlekedésnek.



A České Dráhy közleménye szerint szeptember közepe óta folyamatosan állnak forgalomba a modernizált utasterű személykocsik a Prága és České Budějovice között közlekedő R17-es viszonylaton. A ČD a tervek szerint mintegy hetven, az 1970-es és az 1980-as években szolgálatba állított személykocsit modernizál és a teljes flotta a 2017/2018-as menetrend bevezetésére állhat szolgálatba a mostani állás szerint.

A felújított kocsik utasteréből eltűnik a műbőr huzat, mindkét kocsiosztályon szövethuzatot kapnak az ülések

A ČD-nek viszonylag kevés forrás áll rendelkezésére új járművek beszerzésére és ezeknek engedélyeztetési eljárásai miatt rövid távon nem is jelentnek megoldást a szolgáltatási színvonal növelésére. Emiatt is elsősorban a járműfelújítási programba tolja a forrásokat a ČD, hiszen ez rövid távon is látványos eredményeket ígér.
A mostani felújítási program keretében a sokak által kritizált műbőr eltűnik az ülésekről, szövetborítást kapnak a kocsik ülőhelyei mindkét kocsiosztályon. A belső és a külső felületek is megújulnak, a WC-k pedig a modernebb járművekből ismert zöld és kék színvilágú helyiségekké válnak. A világítótesteket korszerű, LED-es eszközökre cserélik, a kocsik ajtajánál pedig plusz világítótesteket helyeznek majd el.

A mellékhelyiségek színvilága is megújul, némely kocsikban pedig teljesen új mellékhelyiség-belsőt alakítanak majd ki

A megújult kocsik várhatóan két évig szolgálnak majd az R17-es viszonylaton, ekkor tervezi a flotta további modernizációját a ČD, ekkortól dél-csehországi vonalakra vezénylik át a most megújuló járműveket.
Az eredetileg az NDK-ban épített A, B és BDs sorozatú kocsikat a pilzeni és a prágai főműhelyekben újítják fel, a költségek kocsinként mintegy 15 millió koronát emésztenek fel.

A kocsik két évig szolgálnak Prága környékén, majd a modernebb járművek érkezésével Dél-Csehországba költöznek majd

A ČD számára fontos viszonylat az R17-es gyorsvonati járat: alapvetően kétórás ütemben, csúcsidőben akár órásra sűrítve tárja fel a közép-csehországi régiót a viszonylat, ahonnan meglehetősen sokan ingáznak a fővárosba, de a turisztikai látnivalók miatt az idegenforgalomban is komoly szerepe van a vasútnak.

(a képek a ČD sajtófotói)

Halász Péter

5 megjegyzés:

  1. Még mindig nem értik szinte egyik vasútnál sem, hogy idegen emberek nem akarnak egymással szemben(!) ülve, összezárva ülni órákat. Aki csak tud, inkább autóval megy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, azért nem mindenki akar a termes kocsiban utazni, egy légtérben 70-80 emberrel.

      Törlés
    2. Ez szimpla egyéni fóbia...

      Törlés
    3. Személy szerint azt tartom meglepőnek, hogy a vasúttársaságok nem alkalmaznak köztes, "kistermes" kialakítást. 2+2 (ill. 2+1) üléselrendezés, de 3-4 üléssoronként lenne egy válaszfal. Így csak 12-16 (9-12) ülés lenne egy légtérben, de egyaránt lennének szembeforduló és a másik hátát néző ülések is. Továbbá a hosszfolyosó átmenne az ülések között, tehát az esetleges biztonsággal kapcsolatos félelmek sem merülnének fel.

      Törlés
  2. Ha Ön szívesen hallgatja Mari nénje két órás telefonját az onokával, Cilike évődését a pasijával, és Géza bácsi sült csirkéjét is megízlelné, akkor ezt az üléselrendezést Önnek találták ki :))

    A többiek autóval utaznak.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.