2018. 04. 06.

Hétvégi gyors – 2018. március 30. - április 6.

Új Linz–Duisburg irányvonatot indít a Rail Cargo csoport. Felvásárlásokat engedélyezett az Európai Bizottság. Állomási információkat pontosít a DB Netz. Kocsifelújítás a ZSSK-nál. Hírösszefoglalónk.



Rail Cargo Group: új irányvonat Linz és Duisburg között


Bécs | Ausztria – A Rail Cargo csoport, az ÖBB-holding teherszállító leányvállalata új irányvonatot indít Linz és Duisburg között. A tervek szerint hetente kétszer, útközbeni elegyrendezés nélkül közlekedő tehervonat új kapcsolatot kínál a Rajna-Ruhr és a Linz környéki iparvidékek között. Az érintett régiók nehézipari vállalatain túl a vonat a linzi rendezőpályaudvaron keresztül kapcsolódik majd a Rail Cargo kelet-európai hálózatához is, beleértve a kikötőket is. Ami a Rail Cargo szempontjából talán még fontosabb: az új vonat végig a cég saját mozdonyaival közlekedik, és a vonathoz kapcsolódóan egyedül is teljeskörű, „ajtótól ajtóig” (azaz inkább gyárkaputól gyárkapuig) terjedő szállítási megoldásokat tud nyújtani a Rail Cargo.


Felvásárlásokat engedélyezett az EB


Brüsszel | Belgium – Az Európai Bizottság a szokásos piacfelügyeleti vizsgálat után engedélyezte a PFF-nek, hogy felvásárolja a Škoda Transportation. Novemberben jelentették be a felek a tranzakciót, de a hivatali malmok mostanra őrölték meg a pozitív döntést. Ennél gyorsabban ment az italo-NTV közel két milliárd euróért történő eladása, amit februárban jelentett be a GIP nevű amerikai befektetési csoport és már meg is kapta az áment. A tranzakció hatására Európa első nagysebességű személyszállító magántársasága eláll a tőzsdei bevezetéstől és a további növekedésre koncentrálnak.


Pontosabb kép a vágányokról


Bonn | Németország – A vonalas műtárgyak és ellátóhálózatok felügyeletével foglalkozó Bundesnetzagentur különböző vasúttársaságok panaszainak kivizsgálása után abban egyezett meg a német vasúthálózat jelentős részét működtető DB Netz AG-val, hogy a hazai szemmel hihetetlen mennyiségű információt tartalmazó STREDA.X adatbázist további adatokkal töltik föl 2020-ig. A panaszok leginkább a rendezők és üzemi területének megvilágítási értékeivel és a közlekedési útvonalak méreteivel voltak kapcsolatosak, tehát ezek az információk kerülnek majd be elsőként az állomásokat bemutató dokumentumokba. A változások tovább növelik majd a szolgáltatás színvonalát, hiszen a felhasználók a menetvonal-igénylés előtt megismerhetik a szolgálati helyek infrastruktúráját és szolgáltatásait. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a vasúti üzemben kiemelt szempont a munkavédelem és néhány – akár életbevágóan fontos – információhoz eddig csak tapasztalati úton lehetett hozzájutni. Az első kiegészítések már június végén bekerülnek az egyébként is néhány havonta frissített információs kiadványokba.


NDK-s kocsikat modernizálnak


Pozsony | Szlovákia – Egyelőre kísérleti jelleggel, de elvégezte a szlovák személyszállító vasút, a ZSSK öt, eredetileg az NDK-ban gyártott személykocsi újabb felújítását. A sokadik főjavítás keretében öt jármű megtartotta fülkés kivitelét. Az immáron Bmz sorozatú járművek az RR 701/RR 708 számú vonatokban közlekednek. A felújítás a ŽOS Vrútky műhelyében készült és ha beválik a mostani megoldás, akkor a korábban főjavított járművek, elsősorban  régebben elkészült példányok is hasonló kivitelben születhetnek újjá.

Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter, Magyarics Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.